شناسهٔ خبر: 46032166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عراق نیرو و تجهیزات نظامی جدید به ذیقار ارسال کرد

تهران - ایرنا - دولت عراق امروز (پنجشنبه) بر تدابیر امنیتی در   «ذی قار» افزود و نیرو و تجهیزات نظامی جدید به این استان ناآرام فرستاد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استان ذی قار به مرکزیت شهر «ناصریه» از کانون های عمده و اصلی اعتراض های خیابانی سال ۲۰۱۹ معروف به «انقلاب اکتبر» است و به همین دلیل عراقی ها آن را پایتخت اعتراضات اجتماعی عراق نام نهاده اند.  
منابع رسانه ای این کشور اعلام کردند که دولت و ارتش این کشور امروز در تازه ترین گام، نیرو و تجهیزات جدید نظامی از استان شمالی «نینوا» (موصل مرکز این ستان) وارد ذی قار کرد.
این نیروها و تجهیزات در حالی برای تامین امنیت راهی استان ذی قار شده که «پاپ فرانسیس» رهبر مسیحی های کاتولیک  جهان قرار است فردا جمعه در سفری چهار روزه وارد عراق شود.  
بر اساس برنامه ها، استان ذی قار و شهر ناصریه مرکز آن از مقصدهای اصلی سفر پاپ فرانسیس به شمار می رود، پاپ قرار است شنبه آینده از شهر باستانی «اور» زادگاه حضرت ابراهیم (ع) در ناصریه دیدن کند.  
شبکه خبری «السومریه نیوز» عراق ساعتی پیش به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد که نیروهای هنگ تکاوران لشکر ۱۵ ارتش عراق از استان نینوا وارد استان ذی قار شدند تا امنیت لازم برای دیدار پاپ فرانسیس از این استان تامین شود.
وی که به نامش اشاره ای نشده گفت که نیروهای ارتش عراق در پایگاه هوایی امام علی(ع) مستقر شده اند و پیش از این نیز روز گذشته (چهارشنبه) نیروهای هنگ ریاست جمهوری عراق راهی استان ذی قار شدند.

بر پایه اعلام واتیکان و مقام های عراقی، پاپ روز جمعه ۵ مارس وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد خواهد شد و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در سرسرای تشریفات فرودگاه از وی استقبال خواهد کرد.
پاپ فرانسیس پس از آن برای استقبال رسمی به کاخ ریاست جمهوری خواهد رفت و با مقام های بلندپایه عراقی، اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
پاپ روز شنبه ۶ مارس با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان دیدار کند، سپس با هواپیما به ناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور زادگاه حضرت ابراهیم (ع) دیدن کند.
پاپ پس از ذی‌قار، بعد از ظهر همان روز به بغداد باز خواهد گشت تا در آیین کلیسای «مار یوسف» پایتخت شرکت کند.
رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه ۷ مارس ۲۰۲۱ به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم و شماری از شخصیت‌های دینی در سرسرای فرودگاه اربیل دیدار خواهد کرد، سپس با بالگرد به موصل خواهد رفت تا در کلیسای «حوش البیعه» این شهر برای جان‌باختگان و قربانیان جنگ دعا کند.
پاپ پس از آن با بالگرد به کلیسای «الطاهره» در منطقه   «قره قوش» خواهد رفت و بعد از ظهر به اربیل بازخواهد گشت تا در آیین ورزشگاه «فرانسو حریری» این شهر شرکت کند بعد از آن به بغداد برخواهد گشت تا در روز بعد یعنی ۸ مارس به رم و واتیکان بازگردد.

نظر شما