شناسهٔ خبر: 46024107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرنوشت نامعلوم دلارهای بلوکه شده ایران

در چند روز اخیر باز هم رئیس کل بانک مرکزی با مقامات کشورهایی که ایران در آن‌ها پول بلوکه شده دارد، دیدار کرده.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با مقامات عراق، کره جنوبی، عمان و آلمان دیدار کرده و برای رایزنی درباره بازگشت ارزهای بلوکه شده به کشور حسابی در تلاش است.

هفته‌هاست مقامات ایرانی هر روز درباره این ارزها سیگنال‌ مثبت می‌دهند. با وجود این، نه حالا و نه در گذشته از ارزهای بلوکه چیزی جز وعده و وعید حاصل نشده است.

اما مردم چه واکنشی به اخبار وضعیت ارزهای بلوکه شده ایران در سایر کشورها نشان می‌دهند:

« وای خداکنه حقیقت داشته باشه…خسته شدیم از این وضعیت دیگه»

« صد در صد تاثیر خیلی زیادی بر بازار سرمایه خواهد داشت و قیمت دلار و طلا و ماشین افت زیادی خواهند داشت»

« خدا کنه واقعا این خبر راست ‌باشه به قدری قیمتا بالا رفته که همه چیز به جای ۳ یا ۴ برابر ۱۰ تا۲۰ برابر شده. لپ‌تاپی که ۲ سال پیش ۲ میلیون بوده الان ۲۰ میلیون شده واقعا کجای این مملکت عدالت وجود داره؟ چند وقته من برای درسم لازم دارم نمیتونم بگیرم»

« ببینین چجور دلار ریزش کنه»

« درود بر ملت ایران آخر مقاومت دولت آقای روحانی ولت غیور ایران جواب داد»

چرا مردم خوشبین نیستند؟

البته در سوی دیگر هم عده زیادی از مردم نسبت به اخبار و قول‌ مسئولان در این باره خوشبین نیستند. در ادامه تعدادی از نظرات این گروه را می‌خوانید:

«در تحریم همه کشورها حتی کشور دوست و همسایه ما عراق هم از وضعیت کنونی کشور ما دارن سوء استفاده میکنن و درنهایت فشار اقتصادی بر دوش مردم روز به روز اضافه میشه…»

« فعلا که هم بیگانگان و هم بعضی خودی‌ها خوب دارن از این آب گل آلود ماهی می‌گیرن.»

« تمام این آزاد شدن‌های فرضی در جهت نفت در برابر غذا و داروست، نه اسکناس نقد»

«عراق کشور برادر هم تحت اختیار آمریکا است. کره جنوبی که مال آمریکا است ماهم که خودکفاهستیم. منتظر برگشت آمریکا برای چی هستید؟ داخل هم که عدالت برقراره بگیم ما با هیچکس کار نداریم دنبالشم نگیرید با آن چه داریم مملکت آباد کنیم»

« اگر یک ایرانی پول برق یا گازش را نپردازد برق و گاز قطع می‌شود ولی به مردم می‌گویند در مصرف صرفه جویی کنید تا به عراق و افغانستان گاز و برق صادر کنند و آنها هم پولش را پرداخت نکنند»

« بیخیال انگار دفعه اوله از این خبرا و وعده‌ها میشنویم»

« بابا شماها چقد ساده‌اید اینا همش فیلمه مسوولا هرچی میگن شما برعکسش کن»

« خوش خیالا باید به این حرکت آمریکا شک کرد. مشکلات مملکت با تلاش و تولید جمعی حل میشه. بعد حتی اگه دلار ارزون بشه با این فرهنگی تو جامعه مد شده هیشکی حاضر نیست وسیله شو ارزون بفروشه»

« کره چقدر بدبخته که آمریکا باید اجازه صادر کنه به ایران پول بده تازه از کیسه خلیفه هم می‌بخشه راست میگه خودش پولامونو بده»

« امیدوارهستیم که این خبرا واقعی باشه وصحت داشته باشه تا بلکه ماجوان‌ها بتونیم یه کاری بکنیم وامید به زندگی وآیندمون داشته باشیم…»
« این منابع در حقیقت آزاد نشده و به دست ایران نمیرسه. این پول‌ها صرف واردات دارو و واکسن میشه. هرگز پول به دست ایران نمیرسه»
« مثل این باشه که ایران توی صحرا باشه وسراب ببینیم حالا هی بگیم سرابه باز باور نمیکنن»

« این خبر مثل همه وعدهای امریکا که تابه حال داده»

« باز نزدیک انتخابات هم هست شاید یه سنار شاهی دلار رو ارزون کنن و تو بوق و کرنا کنن که دلار ارزون شد»

« همش دارن بازی در میارن نمیشه بهشون اعتماد کرد دیگه هر چی میگن برعکس درمیاد میگن بورس میره بالا، برعکسش میاد پایین. میگن ماشین ارزون میشه برعکسش گرون میشه.»

نظر شما