شناسهٔ خبر: 46018331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جذب 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی/نهالکاری 2 هزار هکتار از منابع ملی در کردستان

مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: 100 میلیارد تومان به صورت نقدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای استان جذب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعدی نقشبندی عصر امروز در شورای اداری استان کردستان و جشنواره شهید رجایی که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان هرگز به اعتبارات ناچیز استانی بسنده نکرده و تلاش در راستای جذب اعتبارات کشوری را به عنوان اصل مهم ملاک قرار داده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا 100 میلیارد تومان به صورت نقدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای استان جذب کرده ایم.

به گفته نقشبندی، جذب این میزان اعتبارات از محل صندوق توسعه، اتفاقات بسیار مثبتی را در دشت های ممنوعه قروه و دهگلان رقم خواهد زد.

وی در ادامه به اهمیت حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: هر هکتار جنگل 2.5 تن اکسیژن و 68 تن رزیزگرد را در سال جذب می‌کند و این اهمیت حفظ منابع طبیعی را دوچندان می‌کند.

به گفته وی، سه طرح شاخص در اداره کل منابع طبیعی استان در دست اقدام است که با بهره برداری از آن در فروردین ماه تحولی قابل توجهی در جبران سفره های آب های زیرزمینی در شرق استان را شاهد خواهیم بود.

نقشبندی در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ حراست از منابع طبیعی امر به معروف است، گفت: فرهنگ حراست از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ و گفتمان جمعی تبدیل شود کسی که می‌رود عرصه های منابع ملی را تصرف می‌کند و از بین می برد بزرگترین منکر را انجام داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله در آغاز هفته منابع طبیعی برنامه غرس نهال غرس به عنوان یک برنامه اولویت دار در سطح کشور و استان اجرا می شود، گفت: در این هفته 2 هزار هکتار از عرصه منابع ملی توسط مردم و پیمانکاران در استان نهال کاری و بذرکاری می شود.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان اضافه کرد: حجم کاری که در این هفته انجام می‌شود برابر با 5 تا 6 سال قبل از 97 است.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما