شناسهٔ خبر: 46007328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

پایگاه عین‌الاسد عراق هدف اصابت ۱۰ موشک قرار گرفت/ المیادین: یک آمریکایی کشته شد

ابنا

ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد: صبح امروز ۱۰ فروند موشک گراد به پایگاه هوایی عین الاسد شلیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پایگاه عین‌الاسد عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند امروز چهارشنبه 13 اسفند 1399 هدف اصابت دست‌کم ۱۰ راکت قرار گرفت.

ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد: صبح امروز ۱۰ فروند موشک گراد به پایگاه هوایی عین الاسد شلیک شد که خسارات مالی و جانی نداشته است.

سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد مشترک ارتش عراق اظهار داشت: این موشک‌ها در مناطق اطراف پایگاه اصابت کرده است.

در همین حال شیخ «قطری العبیدی» سخنگوی عشایر اهل سنت گفت: این موشک‌ها از منطقه البیادر واقع در حومه شهر البغدادی به پایگاه عین الاسد شلیک شده است.

خبرگزاری صابرین نیوز عراق هم تصریح کرد که در این حمله چهار موشک ۱۰۷ میلیمتری به این پایگاه اصابت کرده است.

این رسانه افزود: پس از حمله موشکی به عین الاسد، آمریکایی ها بخش مربوط به خود را در این پایگاه بستند. مجروحان آمریکایی با یک بالگرد اسپانیایی به خارج از پایگاه منتقل شدند. همچنین آتش در بخش جنوب غربی پایگاه شعله ور است.

تلویزیون المیادین گزارش داد: حمله موشکی به پایگاه عین الاسد از منطقه کشاورزی البیادر نزدیک پایگاه و با استفاده از یک خودروی پیک آپ صورت گرفته است.

هنوز آمریکایی‌ها که در پایگاه عین الاسد مستقر هستند اظهار نظری نکرده اند.

هیچ گروهی مسؤوایت این حملات را بر عهده نگرفته است؛ اما گروههای مقاومت چند روز پیش اعلام کرده بودند که انتقام حمله نیروهای آمریکایی به مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه را خواهند گرفت.

با وجود گذشت یک سال از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم خارج شدن نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، هنوز این اقدام صورت نگرفته است!

* المیادین: یک آمریکایی کشته شد

شبکه المیادین در خبری فوری اعلام کرد که یک پیمانکار آمریکایی در حمله راکتی چند ساعت قبل به پایگاه عین الاسد کشته شده است.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما