شناسهٔ خبر: 46001730 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور تیم ملی تیراندازی در جام جهانی هند/آیا سهمیه المپیک از طریق رنکینگ کسب می‌شود؟ 

معصومه عبدالجوادی

با بهتر شدن شرایط از جهت پاندمی کرونا مسابقات جام جهانی تیراندازی آغاز شده و تیم ملی تیراندازی ایران نیز قرار است در این مسابقات شرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسابقات تیراندازی جام جهانی هند قرار است از ۲۸ اسفند تا ۹ فروردین به میزبانی هند برگزار شود. این مسابقات حکم انتخابی المپیک را نیز دارد. تیراندازان می‌توانند با کسب امتیاز و از طریق رنکینگ جهانی در ماده‌ای که خودشان و کشورشان در آن سهمیه کسب نکرده‌اند صاحب سهمیه المپیک شوند. 

این مسابقات اولین دوره از مسابقات جام جهانی تفنگ و تپانچه در سال ۲۰۲۱ و بعد از وقفه حدود یکساله خواهد بود. این رویداد قرار بود سال گذشته برگزار شود که با شیوع کرونا در دنیا این مسابقات و تمامی رقابت‌های جام جهانی تیراندازی در سال ۲۰۲۰ متوقف شد و حال با بهتر شدن شرایط قرار است انجام شود. مسابقات جام جهانی اهداف پروازی به میزبانی مصر طبق برنامه فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۱ در حال انجام است.

تیم ملی تیراندازی ایران در دو ماده تفنگ بادی مردان و تپانچه ۲۵ متر زنان شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ را دارد چون در این دو ماده سهمیه المپیک از طریق تیراندزان ایرانی کسب نشده است. حسین باقری در تفنگ بادی مردان در رده ۲۴ جهان و گلنوش سبقت‌اللهی در رده ۵۶ جهان قرار دارند و شانس بیشتری در کسب سهمیه از این طریق را دارند. 

فدراسیون تیراندازی درصدد انجام کارهای خروج از کشور و تدابیر لازم برای سفر تیم ملی به مسابقات جام جهانی هند است. هدف از این سفر علاوه بر کسب سهمیه المپیک، خرید مهمات هم می تواند باشد. تیراندازان ایرانی همیشه مشکل کمبود فشنگ دارند که با شیوع کرونا و عدم برگزاری مسابقه و اردوی تدارکاتی در کشورهای خارجی این مشکل دوچندان شده است. آنها مدت زیادی است که در تمرینات با کمبود فشنگ مواجه هستند. البته با توجه به اینکه خرید فشنگ مستلزم تست توسط هر ورزشکار است خرید فشنگ از هند سخت بنظر می رسد، مگر اینکه قرار بر خرید فشنگ تست نشده باشد. 

فدراسیون به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم دارد با تعداد کمی تیرانداز در این مسابقات شرکت کند. بنابراین احتمالا تیم ملی تیراندازی با ترکیب چهار نفره امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، حسین باقری در رشته تفنگ و گلنوش سبقت‌اللهی در رشته تپانچه هفته آخر اسفند راهی هند خواهد شد که باید دید این چهار نماینده ایران می‌توانند در این دو ماده سهمیه‌ای به کاروان ایران اضافه کنند یا خیر.

انتهای پیام

نظر شما