شناسهٔ خبر: 45997844 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام با معرفی برگزیده ها

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این آیین عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با تقدیر از هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره، از تلاش های موسسه فرهنگی هنری شاهکار عصر ایلام نیز بدلیل پیگیری اهداف جشنواره و ارتباط فراگیر با هنرمندان این عرصه قدردانی کرد.

وی گفت: نقش این رویداد ارزشمند فرهنگی هنری،در تقویت مولفه های اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و تنوع آثار هنری ارائه شده در این جشنواره را قابل دفاع و شایسته تقدیر دانست.

 خودآموز افزود: در جشنواره های فرهنگی هنری آنچه که وجود دارد در ذات خود هنرمند است و می تواند آثار اقتصادی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با پیشنهاد اینکه صفحه مجازی نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان می تواند محملی برای نمایشگاه و فروشگاه دائمی این آثار باشد، پیگیری اهداف جشنواره با روش های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه عمران خودآموز اظهار داشت: جایگاه استان ایلام در ثبت آثار ، بعنوان استان دوم در بین استان های کشور نشانه وجود ظرفیت های بی بدیل فرهنگی هنری و مزیت های نسبی برای رقابت در این عرصه خلاقانه است.

وی ، تقویت کسب و کارهای فرهنگی با رویکرد هنرهای بومی و اصیل را مهمترین هدف جشنواره دانست و اظهار امیدواری کرد: آثاری که در رده ملی "جایزه فیروزه" شرکت کرده اند، حائز رتبه شوند.

نظر شما