شناسهٔ خبر: 45996806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار کارگر: ۳۶ موزه دفاع مقدس در کشور ساخته می‌شود

بجنورد- ایرنا- رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: موزه‌های دفاع مقدس راهی برای نشر ارزش‌های این دوران است و به همین منظور ۳۶ موزه تا سال ۱۴۰۴ در تمامی استان ها احداث و تجهیز می‌شود.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ بهمن کارگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: هم اینک در سطح کشور ۲۴ موزه دفاع مقدس وجود دارد که سالانه تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم از آن بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه موزه های دفاع مقدس پاتوق پیشکسوتان جهاد و مقاومت هستند افزود: در این مجموعه های فرهنگی در کنار پیشکسوتان جوانان و نوجوانان حضور می‌یابند؛ آنها یاد و خاطره هشت سال دوران دفاع مقدس را برای بازدیدکنندگان روایت می کنند.

سردار کارگر اظهار داشت: در موزه های دفاع مقدس،حماسه آفرینی شهیدان انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: موزه های هر استان  روایت گر از خودگذشتگی ها و مجاهدت ها شهدا، ایثارگران و رزمندگان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سطح کشور موزه های طبیعی نیز داریم افزود: ۵۷ یادمان در کشور وجود دارد که از مجموع این تعداد ۲ یادمان در ۲ استان دریایی است که بعد از شرایط کرونا مردم از آن مناطق بازدید خواهند کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سفر معنوی راهیان نور را یکی از برنامه های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: سالانه تعداد زیادی از مردم در این سفرهای شرکت می کردند.

سردار کارگر افزود: در طول عمر انقلاب اسلامی برگ زرینی به نام دفاع مقدس وجود دارد و این دوران گنج بی پایانی است که باید استخراج شده و در اختیار جوانان باشد.

سردار کارگر برای افتتاح مرحله نخست باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است.

نظر شما