شناسهٔ خبر: 45995838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند در اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در راستای تامین میوه شب عید شهروندان استان ۳۰۰ تن سیب قرمز و ۵۰۰ تن پرتقال با قیمت مصوب از ۲۵ اسفندماه در مناطق مختلف توزیع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

رامین صادقی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: در راستای تامین میوه شب عید شهروندان استان ۳۰۰ تن سیب قرمز از باغات مشگین شهر و ۵۰۰ تن پرتقال خریداری شده از مازندران با قیمت مصوب از ۲۵ اسفندماه در مناطق مختلف استان اردبیل توزیع خواهد شد.

 

وی افزود: خرید و ذخیره‌سازی و هم‌چنین بسته‌بندی میوه شب عید با کیفیت مطلوب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی از چند ماه پیش انجام یافته و در موعد مقرر نیز در ایستگاه‌ها و میادین مختلف استان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با توجه وضعیت حاکم و شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه انتظار می‌رود که شهروندان گرامی در خرید میوه از میادین مشخص پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و از ایجاد صف‌های طولانی جلوگیری کنند.

صادقی در خصوص قیمت مصوب سیب و پرتقال شب عید عنوان کرد: تا به امروز قیمتی به صورت نهایی برای میوه شب عید تعیین نشده و هفته آینده در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد و پس از آن در موعد مقرر نسبت به توزیع میوه اقدام می‌شود.

وی با اشاره با فعالیت ۸۰ اکیپ بازرسی در سطح استان اردبیل ادامه داد: در راستای کنترل بازار و بازرسی از فروشگاه‌ها و نظارت برفروش ۸۰ اکیپ بازرسی تلفیقی با سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به کنترل و نظارت بر بازار اقدام می‌کنند که این بازرسی‌ها نیز تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل با بیان برخورد با گران‌فروشی، تشریح کرد: تمامی اصناف فعال در استان مجاز به اعمال سود متعارف بر روی کالای فروشی خود هستند و در صورت مشاهده رقمی بالاتر از آن، حتما برخورد شده و حتی با توجه به میزان گران‌فروشی نسبت به پلمب فروشگاه متخلف اقدام می‌شود و امید است که تمامی اصناف با رعایت این موضوع از بروز چنین شرایطی جلوگیری کنند.

صادقی با رد شایعه تعطیلی بازار از ۱۵ اسفندماه با مصوبه ستاد کرونا بیان کرد: در حال حاضر مناطق مختلف استان اردبیل در وضعیت زرد و آبی قرار دارند و از این رو تعطیلی بازار و واحدهای صنفی به هیچ عنوان انجام نمی‌پذیرد و با این حال انتظار می‌رود که با توجه به وضعیت موجود و ترافیک و شلوغی بازار در ایام منتهی به سال مردم و هم‌چنین اصناف و کسبه گرامی در رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته اهتمام بورزند.

انتهای پیام/3463/617/

نظر شما