شناسهٔ خبر: 45995319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صندوق حمایت از اشتغال سربازان ایجاد می‌شود

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه عده‌ای ناآگاه و بعضا معاند می‌خواهند نیرو‌های مسلح را از ریشه مردمی خود جدا و تضعیف کنند و شعار حرفه‌ای شدن سربازی را می‌دهند، گفت: سربازان امروز ارکان بنیه دفاعی و امنیتی کشور محسوب می‌شوند. تغییر نام در شناسنامه شرایط قانونی خاص خود را دارد که متقاضیان با توجه به این شرایط می‌توانند برای تغییر اسم خود در شناسنامه اقدام کنند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سپاه نیوز، سردار «محمدحسین سپهر» در سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، گفت: ما باید سند ملی مهارت‌آموزی سربازان را با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط تدوین کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به آسیب‌شناسی در برنامه‌ریزی‌های آتی، افزود: باید وضع موجود را بررسی و آسیب‌شناسی کرده و راه‌های رسیدن به وضع مطلوب را احصاء کنیم.

سپهر با بیان اینکه سرباز وظیفه یکی از ارکان توان رزمی نیرو‌های مسلح و بنیه دفاعی و امنیتی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: سربازی یکی از مؤلفه‌های اقتدار و عمق‌بخشی مردمی و عقبه نیرو‌های مسلح است؛ لیکن عده‌ای ناآگاه و بعضاً معاند می‌خواهند نیرو‌های مسلح را از ریشه مردمی خود جدا و تضعیف کنند و شعار حرفه‌ای شدن سربازی را می‌دهند؛ درحالی‌که هم‌اکنون ما مقررات جذب نیروی حرفه‌ای داریم و بر این اساس، هزاران نفر نیروی پیمانی حرفه‌ای در کنار کادر و وظیفه و بسیج مشغول اجرای مأموریت هستند.

وی افزود: هدف قرارگاه در یک کلام رشد و تعالی سرباز است و سربازی مدرسه، دانشگاه و مرکز رشد جوان است و ما با این هدف فاصله زیادی داریم؛ لذا همه باید جهت تحقق این هدف کمک کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی تصریح کرد: ما باید سند ملی مهارت آموزی سربازان را با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط تدوین کنیم. باید وضع موجود را بررسی و آسیب‌شناسی و وضع مطلوب را تدوین و راه‌های رسیدن به وضع مطلوب را احصاء کنیم.

وی ادامه داد: در نظر است در سال ۱۴۰۰ رویداد مهارت‌آموزی و اشتغال سراسری برگزار کنیم، ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران این حوزه را جمع‌آوری و به برترین آن‌ها جوایز بدهیم و صندوق حمایت از اشتغال سربازان را تشکیل خواهیم داد. این حق سرباز است که حقوق مناسب دریافت کند و کسانی که حقوق سرباز را ندادند، کوتاهی کرده‌اند، این حق سرباز است که بعد از خدمت از ما برای اشتغال کمک بخواهد.

سپهر تأکید کرد: در مراکز آموزش و یگان‌های عمده باید کارگاه مجهز مهارت‌آموزی تشکیل دهیم و همچنین با ساخت مراکز آموزش سیار مهارت آموزی را به مناطق امنیتی و محروم خواهیم برد.
 
سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با حضور نمایندگان نیرو‌های مسلح و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط حوزه مهارت‌آموزی برگزار شد.

در انتهای این جلسه، سردار «اثباتی» برنامه سال ۱۴۰۰ قرارگاه را تشریح کرد و پس از آن نمایندگان نیرو‌های مسلح، آجا، سپاه، ناجا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دولتی از جمله وزارتخانه‌های کشور، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین صدا و سیما، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، هلال احمر به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما