شناسهٔ خبر: 45994588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان نظامی آذربایجان غربی:

پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است

مهاباد- ایرنا- دادستان نظامی آذربایجان غربی گفت: پیشگیری از وقوع جرم فرایندی جدی است که از اولویت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسول صبحدل روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادسرای نظامی ناحیه مهاباد با اشاره به کاهش وقوع جرم در بین نیروهای مسلح اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد چنانچه جرمی نیز در این بین به وقوع پیوسته باشد بیشتر ناشی از سهل انگاری و ناآگاهی بوده است. 

وی با تاکید بر رعایت تکریم ارباب رجوع در این سازمان افزود: آشنایی کامل ضابطان به حقوق ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی به عنوان یک اصل مهم در سازمان قضایی مورد تاکید قرار گرفته است.

 دادستان نظامی آذربایجان غربی پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حفظ و رعایت حقوق شهروندی را از رسالت های مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح دانست و اضافه کرد: در همین راستا معاونت های مختلف پیشگیری از جرم نیز در این سازمان فعال شده است.

صبحدل تاکید کرد: بر این اساس از سال ۷۶ تا ۹۶ چهار برنامه پنج ساله برای پیشگیری از قوع جرم در نیروهای مسلح بصورت علمی، عملیاتی و میدانی تدوین و ابلاغ شده است که محور این برنامه ها  براساس آسیب شناسی، آسیب زدایی، ارائه عملیات و راهکار، بررسی موانع اجرای راهکار و موارد دیگر است.

امنیت پایدار موجب رغبت برای سرمایه گذاری در مهاباد شده است 

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه اظهار داشت: امنیت پایداری که در سایه تلاش نیروهای نظامی وانتظامی در این شهرستان ایجاد شده موجب افزایش رغبت به سرمایه گذاری در منطقه شده است.

عارف خدرلو افزود: یکی از زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در هر جامعه توسعه امنیت و ایجاد امنیت پایدار است تا مردم در جامعه این امنیت را احساس کنند که این امر در این شهرستان فراهم شده است 

وی اضافه کرد: این شهرستان در سایه این امنیت پایدار توانسته است به توسعه و پیشرفت خوبی دست پیدا کند به طوری که در سال های اخیر چهار هزار میلیارد تومان در مسیر آبادانی و توسعه این شهرستان هزینه شده است.

فرماندار ویژه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سال آینده اضافه کرد: میزان مشارکت حداکثری مردم در کنار امنیت و سلامت آن در انتخابات برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به موازات هم پیش بروند.

وی افزود: در این راستا باید تلاش کرد تا در کنار حضور حداکثری مردم در انتخابات، زمینه لازم برای انتخاب افراد اصلح نیز برای آنها فراهم شود.

خدرلو، همچنین از حوزه قضایی این شهرستان به دلیل برخورد با فساد در بخش مدیریت شهری مهاباد قدردانی کرد و ادامه داد: این گونه اقدامات موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام در جامعه و بین مردم شده است.

اجرای عدالت در هر جامعه ای موجب پیشرفت و توسعه می شود   

امام جمعه مهاباد هم با اشاره به اهمیت برقراری عدالت اظهار داشت: تجربه کشورهای مختلف جهان ثابت کرده است که اجرای عدالت موجب پیشرفت و توسعه آن کشور شده است.

ماموستا ملاعبدالسلام امامی با بیان اینکه علاوه بر اجرای عدالت باید احساس عدالت نیز در جامعه تامین شود افزود: خدمت‌رسانی به مردم و اجرای عدالت از دستاوردهای مهم انقلاب بوده و موجب رضایت مردم و صلابت و اقتدار دستگاه قضا می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت  پیامبر (ص) اجرای عدالت در جهان هستی بود افزود: تحقق عدالت یک آرمان بشری است و پیامبران در تاریخ در جهت تحقق این اصل مهم رنج های فراوانی متحمل شده اند.

ماموستا امامی تاکید کرد: ضرورت دارد در دستگاه قضایی علاوه بر اجرای عدالت، با داشتن حسن رفتار با مراجعین و اصحاب دعوا در جهت تحقق و توسعه احساس عدالت تلاش شود.

در این مراسم سجاد عباسی به عنوان رییس جدید دادسرای نظامی ناحیه مهاباد معرفی و از خدمات بهروز میرعلیزاده در ۲ سال مدیریت در این ناحیه قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، سازمان قضایی نیروهای مسلح در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان تشکیلات و دادگاه تخصصی ایجاد شده‌ که وظیفه آن رسیدگی به جرایم و تخلفات کارکنان نیروهای  مسلح است.

به منظور حفظ اسرار نیروهای انتظامی و نظامی، سرعت و قاطعیت در بررسی پرونده‌های ناشی از تخلفات نیروهای مسلح و همچنین حمایت و صیانت از نیروهای مسلح از جمله اهداف شکل گیری سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

نظر شما