شناسهٔ خبر: 45993285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استفاده از شیوه های کشاورزی مدرن در بافق ضروری است

رئیس دادگستری شهرستان بافق گفت: استفاده از شیوه های کشاورزی مدرن با التزام و مراقبت برآبیاری قطره ای و شیوه های جدید در بافق ضروری است که این امر نیازمند برنامه ریزی و همکاری وزارت نیرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ اسماعیل دهقان شوازی در نشست مشترک مسئولین قضایی شهرستان بافق با مسئولین اداره کل آب منطقه ای استان یزد بیان کرد : در بسیاری از موارد پس از واگذاری زمین از سوی جهادکشاورزی و منابع طبیعی و دیگر ارگان ها در استفاده بهینه و نوین از آب های زیر زمینی که خود یک ثروت ملی به حساب می آید مدیریت و نظارت جدی صورت نمی گیرد.
وی تصریح کرد: می توان با انجام شیوه های آبیاری جدید و قطره ای از کشاورزی نوین استفاده نمود و یا در بخش کشاورزی از تحویل حجمی آب استفاده کرد و با احیای قنوات ، مشکل کم آبی را در حد متعارف مرتفع نمود.
این مقام قضایی، به ضرورت بازچرخانی آب در بخش صنعت اشاره کرد و بیان داشت : در بخش صنعت باز چرخانی آب ضروری است که باید به آن همت گمارد و راه حل های مناسب را بکار برد.
وی افزود : با هدایت آبهای شهری و فاضلاب به محلی در خارج از شهر و سپس انجام امور تصفیه آن و استفاده مجدد از آن در چرخه صنعت و کشاورزی می توان از هدر رفت آب جلوگیری نمود. 
رئیس دادگستری شهرستان بافق بر تعامل و هماهنگی جهاد کشاورزی و آب منطقه ای تأکید کرد و ابراز داشت : برای مدیریت بر منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آن و حصول نتایج بهتر در سایه مدیریت بهتر باید ادارات متولی نسبت به امور جاری تعامل ، همراهی و هماهنگی بیشتری را بین خود ایجاد نمایند.
وی رویه های کشاورزی نامناسب و برداشت های بی رویه از آبهای زیر زمینی را عامل اصلی ضربه بر پیکره آب های زیرزمینی دانست و اظهار داشت : برداشت های بی رویه و شیوه های نا مناسب کشاورزی همراه با قوانین کارشناسی نشده ضربات زیادی را به ذخایر آبی مطقه وارد کرده است و حال باید با تمسک به قوانین جدید و بررسی های دقیق کارشناسان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای و وزارت نیرو ضمن مد نظر قراردادن نظریات و خواسته های مردم ، اقدام به طرح قوانین و رویه های جدید جهت کشاورزی و برداشت مناسب از آب های زیر زمینی به ویژه در مناطق بیابانی کنند.
دهقان شوازی ، بر انتخاب و حضور نماینده وکارشناس مناسب و متبحر و آشنا به مسائل حقوقی و کشاورزی جهت شرکت در جلسات دادرسی تأکید کرد و بیان داشت : آشنایی با امور حقوقی و همچنین آگاهی از مسایل و مشکلات واقعی مردم و کشاورزان می تواند در حصول نتایج مطلوب اثر گذار باشد.

48

برچسب‌ها:

نظر شما