شناسهٔ خبر: 45984522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری از زنان در فضای مجازی

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا درباره کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان با توجه به افزایش خرید‌های مجازی پایان سال هشدار داد و گفت: زنان بیشترین طعمه کلاهبرداران اینترنتی هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 «سرهنگ مرتضی پاشایی» گفت: برخی اجناس فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل حذف واسطه‌ها قیمت کمتری نسبت به سایر فروشگاه‌ها دارد و مردم تمایل بیشتری به خرید اینترنتی دارند و متاسفانه شاهد افزایش کلاهبرداری‌های مجازی هستیم. 

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه بیشترین کلاهبرداری‌ها در خرید‌های مجازی توسط پیک‌ها صورت می‌گیرد، افزود: کانال‌هایی که در فضای مجازی فروش کالا می‌کنند رتبه بالایی در کلاهبرداری‌های مجازی دارند، اما کلاهبرداری‌های مجازی و اینترنتی در سایت‌هایی که دارای نماد معتبر هستند، کمتر است. 

وی بیان کرد: وقتی هموطنان از صفحاتی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش کالا یا خرید می‌کنند باید بدانند این صفحات ساماندهی نشده‌اند و نظارتی بر آنها نیست و احتمال کلاهبرداری بیشتر است، چرا که هر شخص با راه‌اندازی یک صفحه در فضای مجازی و تبلیغات برای صفحه خود اقدام به فروش کالا می‌کند و عمده‌ترین کلاهبرداری‌ها در این حوزه است.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه متأسفانه زنان بیشترین مورد طعمه کلاهبرداری‌های اینترنتی قرار می‌گیرند، افزود: صفحه‌هایی که لباس زنانه، زیورآلات، محصولات آرایشی، بهداشتی و غیره را به فروش می‌رسانند بیشترین نرخ فراوانی جرم را دارند.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتا گفت: متأسفانه در کلاهبرداری‌های اینترنتی شاهد هستیم که وقتی خریداران کالا‌های اینترنتی پول را به حساب فروشنده واریز می‌کنند، دیگر کسی پاسخگوی خریدار نیست و سودجویان این کار را با استفاده از شماره حساب‌های اجاره‌ای انجام می‌دهند.

نظر شما