شناسهٔ خبر: 45979322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات سمنان:

امانتدار رای مردم خواهیم بود

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ امانتدار رای مردم در استان سمنان هستیم.

صاحب‌خبر -

 حبیب‌الله خجسته‌پور عصر دوشنبه در همایش نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ، دو انتخابات در استان سمنان برگزار خواهد شد که این رویداد مهم سیاسی از ابعاد مختلف دارای اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو اولین انتخابات قرن آینده و انتخابی است که بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با گام دوم انقلاب است و مردم جهان منتظر هستند که واکنش مردم ایران به این انتخابات چه خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مردم جهان منتظر خواهند بود که آیا این انتخابات در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد؟ و یا مردم کشورمان همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند؟ و مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟
خجسته‌پور تصریح کرد: در ۲۸ خرداد همزمان دو انتخابات مهم به عنوان ملی ترین و محلی ترین انتخابات را پیش رو خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: در انتخابات پیش‌رو یک حوزه انتخابیه به وسعت یک کشور که مردم برای انتخابات رئیس جمهوری مشارکت خواهند کرد، فعالیت خواهد داشت و از سوی دیگر یک حوزه انتخابیه می تواند به اندازه وسعت یک روستا و یا شهر باشد که مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت خواهند کرد.
خجسته پور با اشاره به اینکه به احتمال زیاد، انتخابات پیش رو بر کرونا و کرونا بر انتخابات تاثیر گذار خواهد بود، گفت: از یک سو اگر دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری فرایند انتخابات رعایت نشود، احتمال شیوع کرونا ویروس وجود دارد و از سوی دیگر به دلیل هراس از ابتلا، مشارکت تحت تاثیر کرونا قرار خواهد گرفت و از این حیث انتخابات پیش رو نسبت به انتخابات های دیگر متفاوت است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی فعلی، می طلبد تمام مجریان و ناظران انتخابات نسبت به نحوه چگونگی انتخابات و تسلط بر امور وقت بیشتری بگذارند.
خجسته پور گفت: همواره رهبر معظم انقلاب به اصل امانتداری در انتخابات تاکید دارند و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به اصل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت توجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید به دنبال برگزاری انتخابات سالم باشیم، گفت: برگزاری مطلوب انتخابات بر محور رعایت سلامت، امنیت ،رقابت و مشارکت رعایت خط مشی امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
خجسته پور اضافه کرد: توجه به رقابت و مشارکت در انتخابات بسیار دارای اهمیت است و باید تلاش شود در انتخابات پیش رو انتخابی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: همه ما به عنوان ناظر و مجری انتخابات امین رای مردم هستیم و رای مردم حق الناس است.

انتهای پیام

نظر شما