شناسهٔ خبر: 45973857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست استانداری ایلام:

ایجاد بازارچه هلاله شمالی برای تصویب به هیئت دولت می رود

سرپرست استانداری ایلام گفت: بازارچه هلاله شمالی در کمیسیون مبادلات مرزی کشور مورد تصویب قرار گرفته است که به زودی برای تصویب به هیئت دولت می رود.

صاحب‌خبر -

 دکتر محمد نوذری در حاشیه بازدید از زیرساخت های بازارچه های چیلات و چنگوله از تصویب مرز شهابی در کشور عراق به عنوان یک موفقیت برای کشور و استان نام برد و اظهار کرد: با تصویب این مرز که همجوار با بازارچه چنگوله است امیدها برای تسریع در روند تجاری بین دو کشور ایران و عراق افزایش یافته است.

وی گفت:  با رایزنی های صورت گرفته به زودی آماده سازی زیرساخت های مرز شهابی از طرف کشور عراق نیز شروع می‌شود و از آنجا که زیرساخت‌های مرز چنگوله آماده است ، می توان انتظار داشت که در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد تحولات و اتفاقات خوبی در حوزه تجاری بین دو کشور ایران و عراق شد.

 سرپرست استانداری ایلام در ادامه از  شکل‌گیری بازارچه های سه گانه مرزی در استان خبر داد و گفت: با تلاش ها و رایزنی های انجام شده تاکنون موفق شده‌ایم مجوز بازارچه چیلات و چنگوله را از هیئت دولت بگیریم و همچنین بازارچه هلاله شمالی نیز در کمیسیون مبادلات مرزی کشور مورد تصویب قرار گرفته است که به زودی برای تصویب به هیئت دولت می رود.
  

نوذری  افتتاح و بهره برداری از طرح توسعه میدان نفتی مشترک آذر با حضور رئیس جمهور را یک اتفاق بسیار مهم برای استان دانست و گفت:سرمایه گذاری ۶.۸ میلیارد دلاری دولت تدبیر و امید در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی استان ایلام شایسته تقدیر است.

وی با  تبریک این موفقیت بزرگ به مردم استان ایلام گفت: این اتفاق مهم در وضعیتی رخ می دهد که کشور از سخت ترین شرایط تحریمی به سر می‌برد و این حاصل توانمندی فرزندان این سرزمین بزرگ است.

انتهای پیام

نظر شما