شناسهٔ خبر: 45972857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایجاد اردوگاه‌های دانش‌آموزی از زیرساخت‌های مهم پرورشی و فرهنگی است

معاون وزیر آموزش و پرورش ایجاد اردوگاه‌های دانش‌آموزی را از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مهم پرورشی و فرهنگی دانست و گفت: در نشستی موضوع ساخت و راه‌اندازی اردوگاه در ساوه را مطرح و در صورت تأیید برای ایجاد اردوگاه در یک منطقه مناسب مراحل اخذ قانونی مجوز و کمک به ساخت و تجهیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علیرضا کاظمی در پایان سفر خود به ساوه و در حاشیه کلنگ‌زنی ساخت دارالقرآن در این شهر در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که امروز به ساوه صورت گرفت مسائل مختلف از جمله کمبود فضای آموزشی، کمبود سرانه ورزشی و پرورشی مطرح شد که قطعاً پیگیری و مشکلات موجود به وزارت خانه منتقل خواهد شد.

وی با تقدیر از مشارکت خوب خیرین ساوجی در ساخت و تجهیز اماکن آموزشی و پرورشی گفت: شهرستان ساوه موفقیت‌های بسیار زیادی در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی دارد و ساخت این دارالقرآن منشأ خیر و برکت برای شهرستان خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فرهنگ از جمله دارالقرآن‌ها و کانون‌ها می‌تواند علاوه بر ایجاد جریان‌های فرهنگی خوب، زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.

کاظمی با ابراز نگرانی در خصوص گسترش آسیب‌های اجتماعی افزود: ما باید تلاش مضاعف در خصوص رفع این آسیب‌ها داشته باشیم که یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های قرآنی است.

وی تصریح کرد: هرچقدر دانش آموزان و نوجوانان را با فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، دینی و هنری سرگرم و آشنا کنیم و زمینه حضورشان را در این موارد فراهم کنیم خود بهترین اقدام برای پیشگیری از این آسیب‌هاست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برخی از دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی بوده و برخی نیز تحت آسیب قرار گرفته‌اند قلمداد کرد: باید در این خصوص چاره‌جویی شود، در شورای آموزش و پرورش به طور ویژه بحث آسیب‌های اجتماعی مطرح و تحلیل شود و طرح خاصی باید برای آن اتخاذ شود.

کاظمی با اشاره به اهتمام معاونت پرورشی وزارت برای حل مشکلات این حوزه افزود: هماهنگی‌هایی بابت پروژه‌های نیمه‌تمام در ساوه انجام شد که قرار است در فرصت دیگری و با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس در خصوص مشکل فضاهای آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

وی همچنین ایجاد اردوگاه‌های دانش‌آموزی را از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مهم پرورشی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: در نشستی موضوع ساخت و راه‌اندازی اردوگاه در ساوه را مطرح و در صورت تأیید برای ایجاد اردوگاه در یک منطقه مناسب مراحل اخذ قانونی مجوز و کمک به ساخت و تجهیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما