شناسهٔ خبر: 45972119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد

فعالیت ۷۰۰ هزار نفر در گروه‌های جهادی

فاطمه توفیقی

رئیس سازمان بسیج سازندگی، از فعالیت ۷۰۰ هزار نفر در گروه‌های جهادی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار محمد زهرایی ظهر امروز (۱۱ اسفندماه) در نشست آموزشی و هم اندیشی با گروه‌های جهادی حوزه اشتغال و کارآفرینان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، اظهار کرد: از تاسیس بسیج ‌سازندگی ۲۰ سال است که می‌گذرد اما  نقشه راهی نداشت ولی امروز افتخار می‌کنیم این نقشه راه در کل کشور تهیه و ابلاغ شده است.

وی به افزایش اقدامات جهادی در راستای محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: از نظر کمی برنامه‌های جهادی ۹۵۰ برابر شده است که تلاش می‌شود در کیفی‌سازی نیز به این اندازه برسیم. سعی داریم میزان مشارکت جهادگران، مردم و خیران نیز از ۳۲ درصد به ۶۰ درصد برسد تا اقدامات غنی‌تر شود.

این مسئول ابراز کرد: نظام اسلامی مولفه قوی شدن دارد که جریان جهادی می‌تواند این ریل را به پیش ببرد؛ چراکه گروه‌های جهادی تسهیل‌گر بوده و نیروی متخصص بسیج کمک‌‎کار دستگاه‌های اجرایی است که در این راستا با ۱۷ وزارتخانه و نهاد تفاهم‌نامه منعقد شده است. همچنین ۴۲ هزار گروه جهادی با ۷۰۰ هزار نفر در کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، جریان جهادی را مکتب‌ساز خواند و افزود: ۴۰ درصد فرصت‌های اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه به وجود آمده است. یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در صندوق‌های قرض‌الحسنه عضو هستند و ۵۰۰۰ میلیارد تومان نیز گردش مالی این صندوق‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون شهدا و ایثارگران جهادی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم، جریان جهادی کشور شناسنامه‌دار و قرارگاه جهادی نیز در کشور تشکیل می‌شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کشور با حضور نهادهای انقلابی تشکیل شد که امروز اشتغال و سلامت مردم را در دستور کار قرار داده است و نهضت کمک مومنانه از برنامه‌های مهم این قرارگاه است که تا پایان سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

نظر شما