شناسهٔ خبر: 45969059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پای کرونای انگلیسی هنوز به گلستان باز نشده است/ مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند

صاحب‌خبر - روند کاهشی بستری بیماران کرونایی پس از دو هفته همچنان ادامه دارد و تعداد این افراد به 250 نفر رسیده که برخی از آنها تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
با اینکه بسیاری از استان‌ها با شدت و ضعف متفاوت درگیر ویروس کرونای انگلیسی شدند اما آن طور که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گفته‌اند مورد مشکوکی در استان گزارش نشده است.
علی متکی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان در پیگیری خبرنگار تسنیم درباره برخی مطالب در فضای مجازی که خبر از شناسایی و مرگ چند بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان می‌داد آن را تکذیب کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 250 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند از این تعداد، 52 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 19 بیمار نیز  زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای گلستانی ها به کرونای انگلیسی دریافت نشده است، افزود: آمار بستری نسبت به هفته گذشته با کاهش نسبی مواجه شده است که این نشان از رعایت نسبی مردم از پروتکل‌های بهداشتی است.
متکی با نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور بیشتر مردم در بازار خاطرنشان کرد: همچنان از مردم می‌خواهیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم سفرهای غیرضروری در عید نوروز، علاوه بر حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان، از وقوع موج چهارم کرونا جلوگیری کنند.
وی گفت: رعایت موارد بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و شرکت نکردن در تجمعات، همچنان مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

برچسب‌ها:

نظر شما