شناسهٔ خبر: 45979485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

پای کرونای انگلیسی هنوز به گلستان باز نشده است/ مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند

با اینکه ویروس جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی در بسیاری از استان‌ها مشاهده شده اما آن طور که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گفته‌اند هنوز این نوع از ویروس در استان گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگرگان، روند کاهشی بستری بیماران کرونایی پس از دو هفته همچنان ادامه دارد و تعداد این افراد به 250 نفر رسیده که برخی از آنها تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

با اینکه بسیاری از استان‌ها با شدت و ضعف متفاوت درگیر ویروس کرونای انگلیسی شدند اما آن طور که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گفته‌اند مورد مشکوکی در استان گزارش نشده است.

علی متکی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان در پیگیری خبرنگاران  درباره برخی مطالب در فضای مجازی که خبر از شناسایی و مرگ چند بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان می‌داد آن را تکذیب کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 250 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند از این تعداد، 52 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 19 بیمار نیز  زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای گلستانی ها به کرونای انگلیسی دریافت نشده است، افزود: آمار بستری نسبت به هفته گذشته با کاهش نسبی مواجه شده است که این نشان از رعایت نسبی مردم از پروتکل‌های بهداشتی است.

متکی با نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور بیشتر مردم در بازار خاطرنشان کرد: همچنان از مردم می‌خواهیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم سفرهای غیرضروری در عید نوروز، علاوه بر حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان، از وقوع موج چهارم کرونا جلوگیری کنند.

وی گفت: رعایت موارد بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و شرکت نکردن در تجمعات، همچنان مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

انتهای پیام/

نظر شما