شناسهٔ خبر: 45967071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه ۱۲۴ به چهار هزار و ۴۰۶ شکایت مردم استان همدان رسیدگی کرد

همدان- ایرنا- رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رسیدگی به چهار هزار و ۴۰۶ شکایت مردمی در سطح استان خبر داد و گفت: این شکایت ها از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان سازمان اطلاع رسانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «مهدی خورشیدی» روز دوشنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران همدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری مردم استان در حدود ۳۰ هزار شکایت را به ۱۲۴ گزارش داده اند که چهار هزار و ۴۰۶ مورد مربوط به واحدهای صنفی زیر پوشش ما بود که رسیدگی و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۷ مورد از گزارش های مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ اعلام شده گفت: ۵۷۹ فقره در سامانه www.۱۲۴.ir ثبت شده و یک هزار و ۸۱۰ مورد نیز به صورت حضوری به واحد ۱۲۴ مراجعه کرده اند.

رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: بیشترین شکایت ها از گرانفروشی، تقلب و عدم ارائه خدمات گارانتی در واحدهای صنفی بوده که ۸۰ درصد این تخلف ها در شهر همدان رخ داده است.

او خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت ها مربوط به گروه مواد غذایی مانند گوشت مرغ، آرد و نان، گوشت قرمز و برخی از خدمات صنفی بوده است.

خورشیدی تصریح کرد: علاوه بر شکایت های مردمی اعلام شده به سامانه ۱۲۴، ۲۰۰ فقره شکایت نیز از طریق تعزیرات حکومتی در اختیار ما قرار گرفته که رسیدگی شد.

رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از نصب بنرهای اطلاع رسانی سامانه ۱۲۴ در چند نقطه شهر همدان خبر داد و افزود: سامانه‌های اینترنتی و تلفنی ۱۲۴ شبانه روز آماده ارائه خدمات به شهروندان است و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

به گفته وی خبرنگاران می توانند با نام نویسی در سایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به نشانی  https://cppo.mimt.gov.ir  به عنوان بازرس افتخاری با ما همکاری کنند.

شهر همدان دارای ۳۰ هزار واحد صنفی است.

نظر شما