شناسهٔ خبر: 4595785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکل آب گرفتگی زیرگذرهای تبریز با اصلاح روش تخلیه، رفع می شود

تبریز - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز گفت: مشکل آب گرفتگی زیرگذرها در روزهای بارانی با اصلاح روش تخلیه و لوله گذاری رفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محبوب عبدالله پور روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح لوله گذاری در زیرگذرها، آبهای سطحی که در زیرگذرها تجمیع می شوند از طریق سامانه لوله کشی به خارج از زیرگذرها انتقال می یابد.

وی گفت: درگذشته هدایت آب های سطحی و دفع آن در زیرگذرها از طریق پمپ صورت می گرفت که با خرابی پمپ، مشکلات عدیده ای در زیرگذرها ایجاد می شد و همین امر مسوولان شهرداری و شورا را به فکر تغییر اصلاح روش تخلیه در زیرگذرها واداشت.

عبدالله پور افزود: با مطالعات انجام گرفته در این خصوص، تمامی پروژه ها به روش لوله گذاری پشت سر هم مجهز می شوند و دفع آبها به صورت ثقلی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در سالجاری با اجرای این نوع روش لوله گذاری در تمام زیرگذرهایی که با مشکل آب گرفتگی مواجه هستند، از سال 95به بعد دیگر شاهد آب گرفتگی در زیرگذرها نخواهیم بود.

در روزهای اخیر و با توجه به بارش های سنگین، شاهد آب گرفتگی در اکثر زیرگذرهای تبریز بودیم که امیدواریم با اجرای این طرح از سوی شهرداری، دیگر چنین مشکلاتی در تبریز را شاهد نباشیم.

کلانشهر تبریز با احتساب حومه آن حدود یک میلیون و 700هزار نفر جمعیت دارد.

7233/6183

نظر شما