شناسهٔ خبر: 45953723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تمهیدات مجلس برای گازرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز در سال ۱۴۰۰

علی قورچیان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور گازرسانی به مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور می‌باشند تمهیداتی برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز ( یکشنبه) مجلس و بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه بند های د، و، ز تبصره ۱ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند د تبصره ۱ ماده واحده لایحه بودجه، وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی ربط مکلف است از محل سهم چهارده و نیم درصد (۵%/۱۴ ) شرکت مذکور تا میزان بیست هزار میلیارد (۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲۰) ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح(پروژه) های نیمه تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و استان های نفت خیز و گاز خیز و مناطقی که از لحاظ 
گازرسانی شهری و روستایی پایین تر از متوسط کشور می باشند و پاسگاه های در محدوده بافت روستایی و همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و صعب العبور حداقل دو برابر سرانه ، اقدامات الزم را به عمل آورد. 

هزینه های مربوط به گازرسانی به مدارس و مساجد روستاهای گازرسانی شده از محل منابع این بند قابل تأمین است. معادل مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از مبلغ فوق جهت بهسازی معابر و ترمیم آسیب های ناشی از حفاری شبکه معابر روستاها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری ها قرار می گیرد.

بر اساس بند و تبصره ۱ ماده واحده لایحه بودجه، وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه موظف است در سال ۱۴۰۰ فروش میعانات گازی به شرکت های
داخلی پتروشیمی را به صورت اعتبار اسنادی داخلی انجام دهد. 

بر اساس بند ز تبصره ۱ ماده واحده لایحه بودجه، وزارت نفت مکلف است ظرف مدت دوماه پس از ابلاغ این قانون، الگوی مصرف گاز خانگی برای اقلیم های مختلف کشور را تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران پیشنهاد نماید.

انتهای پیام

نظر شما