شناسهٔ خبر: 45943459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت مسجد جمکران:

بزرگترین معجزه انقلاب استمرار و پیشرفت آن است

تهران- ایرنا- تولیت مسجد جمکران با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)، بزرگترین معجزه انقلاب اسلامی را «استمرار و پیشرفت روزافزون» عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمود بیداری ملت ایران از نشانه های ظهور است و در جمله ای دیگر نتیجه این بیداری را انقلاب اسلامی ایران و سرآغاز انقلاب جهانی امام زمان (عج) دانستند.

امروز در عمل دیدیم بعد از ۴۲ سال بزرگترین معجزه انقلاب، استمرار و پیشرفت روز افزون آن است.

وی افزود: بعد از ۴۲ سال با وجود همه توطئه ها، تحریم ها، فشارها و تحریف ها می بینیم که انقلاب اسلامی همچنان استمرار دارد و امروز میلیون ها نفر حاضرند جان خود را فدای نایب امام زمان کنند و بعد از ۴۲ سال با وجود کرونا مردم ایران در دهه فجر حماسه ای دیگر آفریدند.

جلسه ارزیابی پایانی مراسم دههٔ فجر انقلاب اسلامی و برنامه‌ریزی برای ایام و اعیاد عظیم شعبانیه امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با حضور نصرت اللّه لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، سید محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رؤسای کارگروه های تخصصی مراسم بزرگداشت دههٔ فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

رحیمیان افزود: رهبر معظم انقلاب هماهنگ با سخنان امام خمینی در ارتباط با افق آینده فرمودند من می دانم که خدا فرموده است این ملت به اوج پیروزی خواهد رسید. وی از سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن پانزدهم  به عنوان یک پدیده استثنایی یاد کرد که در آغاز و پایان سال میلاد امام زمان خواهد بود.

جامعه ای که امام زمان خود را نشناسد مرگ جاهلیت خواهد داشت
وی با انتقاد از کاستی ها در معرفی امام زمان گفت: حضرت حجت واسطه فیض است و این انقلاب و ولایت واسطه همه فیوضات آن حضرت است؛ ولی متاسفانه موضوع امام زمان یکی از غریب‌ترین موضوعات است.
رحیمیان ادامه داد: آن مقدار که بخشی از جامعه به هنرپیشه ها و ورزشکاران توجه دارند توجهی نسبت به امام زمان ندارند و طبق روایت جامعه ای که امام زمان خود را نشناسد مرگ جاهلیت خواهد داشت.
وی افزود: شناخت امام زمان با شناخت امامت ملازم است و اگر ۱۲ امام را شناختیم باید پیامبر را بشناسیم.
رحیمیان اضافه کرد: هویت همه نظام به ولایت فقیه است و هویت ولایت فقیه به امام زمان است و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی همه چیز مبتنی به شناخت امام زمان است. آیا صدا و سیما آن قدر که برای ورزش و فوتبال وقت می گذارد برای امام‌زمان هم وقت می گذارد و سینمای ما برای امام زمان چه کرده است؟ 

هیچ مراسمی در کشور تعطیل نشد
نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: با وجود شرایط کرونایی معتقد به تعطیل ناپذیری بزرگداشت ایام الله دهه فجر بودیم و این مراسم را در قالب مراسم سلامت محور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کردیم. 
وی افزود: از ابتدای فروردین هیچ مراسمی در کشور تعطیل نشد و علاوه بر برپایی برنامه های تقویمی، چند برنامه فوق العاده نسبت به سال قبل برگزار شد که یکی از آنها مراسم نیمه شعبان بود که با هماهنگی مسجد جمکران، آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه، بقاع متبرکه، نهاد نماز جمعه و مرکز رسیدگی به امور مساجد برای اولین بار بانگ یا مهدی (عج) ادرکنی در شب نیمه شعبان در سراسر کشور از بام های منازل سر داده شد و نورافشانی گسترده ای نیز در شهرها انجام گرفت. 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب از ماندگاری ۲۲ بهمن با ابتکار جدید (مراسم خودرویی) سخن گفتند و آن را مدال افتخاری دانستند و از آن به عنوان حجتی از شور انقلابی مردم یاد کردند و این مراسم را در کنار مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی که با حضور میلیون ها نفر از مردم برگزار شد، مقایسه کردند.

در این مراسم روسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به صورت ویدیویی حضور داشتند و حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون آستان قدس رضوی و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نکاتی را برای برگزاری جشن های نیمه شعبان  بیان کرد.

نظر شما