شناسهٔ خبر: 45928420 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جام صدران پیشرو اسب بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود

تهران - ایرنا- دبیر فدراسیون سوارکاری از برگزاری مسابقات جام صدران پیشرو اسب بدون حضور تماشاگر از ۱۱ تا ۱۵ اسفندماه در مرکز سوارکاری آزمون خبر داد.

صاحب‌خبر -

«محمد کاظمیان» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، افزود: این مسابقات به شکل تور در بخش نونهالان، نوجوانان، مالکین، بزرگسالان و غیره برگزار می‌شود و ورود عموم افراد برای تماشای این مسابقات با دلیل شرایط کرونایی کشور ممنوع بوده و می‌توانند از سایت فدراسیون سوارکاری بصورت آنلاین مسابقات را ببینند.

وی اظهار داشت: مسابقات جام صدران پیشرو اسب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده، برگزار می‌شود و  شرکت‌کنندگان موظف به رعایت اصول بهداشتی هستند.

کاظمیان ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن باعث شده در بحث آموزش سوارکاری بصورت مجاز فعال باشیم و این رشته ورزشی در شرایط کرونایی بی‌حرکت نماند و مسابقات مختلفی نیز برگزار کردیم. بطوری که در این مدت با وجود بحران کرونا مسابقات، پرش با اسب و درساژ و پارادرساژ، اسب‌دوانی و استقامت برگزار شد.

وی تصریح کرد: اصرار داریم تا مسابقات برپا شود زیرا در ورزش سوارکاری اشتغال‌زایی زیاد است و هر راس اسب هشت نفر را در بخش حمل و نقل، نعل‌بندی، کارگری، مدیریت باشگاه، مربیگری، داوری و دامپزشکی و غیره شاغل کرده است. اگر مسابقات تعطیل شود  بسیاری از خانواده‌ها برای امرار معاش دچار مشکل می‌شوند و مجبوریم این فعالیت‌ها را دنبال کنیم و با تغییر روش‌ها مانع آسیب این افراد از نظر شغلی باشیم.

نظر شما