شناسهٔ خبر: 45912952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

با وجود اعلام چندباره عدم حضور انتخاباتی رئیس قوه قضائیه؛

اخبار مبهم و غیر شفاف از انصراف قالیباف از صحنه ریاست جمهوری/ پیرهادی: با افزایش احتمال حضور رئیسی، قالیباف تصمیم به عدم کاندیداتوری گرفته است!/ چرا رئیس مجلس شخصا و بی قیدوشرط عدم حضور انتخاباتی خود را اعلام نمی‌کند؟

به نظر می‌رسد رئیس مجلس همچون آیت‌الله رئیسی باید عدم حضور خود در انتخابات را شخصا و نه از زبان دیگران و با قیدوشرط‌هایی چون حضور یا عدم حضور دیگر کاندیداها در صحنه مطرح کند.

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی_رجانیوز: پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفته است: آقای قالیباف در پاسخ به درخواست برخی نمایندگان برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ می‎گوید که با توجه به شرایط حساس کشور و مشکلات اساسی مردم، مهم‎ترین موضوع پیروزی جبهه انقلاب و تشکیل دولتی کارآمد به منظور حل مشکلات مردم است. آقای قالیباف تاکید دارند که تمرکزشان بر وظایف مجلس است و بنای کاندیداتوری در انتخابات را ندارند و همه نیروهای انقلاب موظفند تلاش کنند هرچه سریعتر با وحدت، تمام ظرفیت های خود را متمرکز بر موفقیت گزینه واحد کنند. برداشت و استنباط من از سخنان آقای قالیباف این است که با افزایش احتمال حضور آیت‎الله رییسی، آقای قالیباف تصمیم به عدم کاندیداتوری گرفته است و آمادگی کمک به ایشان را دارد.
 
حمید رسایی در واکنش به این اظهارات نوشت: انتشار این مصاحبه بعد از اینکه آقای رییسی به درخواست برخی از نمایندگان مجلس خبرگان برای جلسه انتخاباتی پاسخ منفی داده، طبیعی است. پاراگراف آخر این مصاحبه تلویحا می‌گوید که در صورت نیامدن آقای رییسی، آقای قالیباف حتما می‌آید. تا وقتی دیگران از طرف یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره نیامدن وی سخن می‌گویند، این یعنی احتمال کاندیداتوری این فرد به قوتش باقی بلکه حتی احتمالش بیشتر شده. کسی که کاندیدا نیست خودش اعلام می‌کند.
 
 
پیرهادی در حالی از افزایش احتمال حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات سخن گفته که تا کنون بارها عدم تصمیم او ‌برای حضور در انتخابات اعلام شده است.
 
در آخرین مورد در روزهای گذشته خبری مبنی بر خودداری رئیس قوه قضائیه در جلسه با جمعی از اعضای مجلس خبرگان با موضوع انتخابات منتشر شد که نشان می‌دهد همچنان قصدی برای حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.
 
به نظر می‌رسد رئیس مجلس همچون آیت‌الله رئیسی باید عدم حضور خود در انتخابات را شخصا و نه از زبان دیگران و با قیدوشرط‌هایی چون حضور یا عدم حضور دیگر کاندیداها در صحنه مطرح کند.
 
تنها در صورت اعلام رسمی و بدون قیدوشرط رئیس مجلس مبنی بر عدم حضور در انتخابات است که شبهات رفع شده و روند وحدت گفتمانی حول محور گزینه اصلح تسریع خواهد شد. در غیر این صورت تکرار تجربیات ناموفق قبلی در جبهه اصولگرایی کاملا محتمل خواهد بود.
 

نظر شما