شناسهٔ خبر: 45911953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بیکاری، راه و آب عمده مشکلات شرق مازندران

صاحب‌خبر -



ساری- خبرنگار کیهان:
شرق مازندران با شاخص بیکاری 18 درصد و 600 کیلومتر راه نامناسب روستایی، تنش آبی زیاد و فقدان صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی رنج می‌برد.
غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در شرق استان مازندران به نسبت سایر شهرها از تنش آبی بالایی برخوردار هستیم که می‌توان با ساخت و گسترش شبکه آب سد گلابر آن را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه بیکاری اصلی‌ترین موضوع و معضل در شرق استان مازندران است افزود: شاخص بیکاری در استان مازندران 9/5 است ولی در حوزه شرق مازندران با بیکاری 18 درصدی مواجه هستیم.
وی یادآور شد: شبکه راه‌های ارتباطی از دیگر مشکلات این حوزه انتخابیه است که حدود 600 کیلومتر راه نامناسب دارد و باید برای جبران کاستی‌های گذشته تلاش کنیم تا شبکه راه ارتباطی بهبود یابد.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی به موضوع شبکه آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: شرق استان مازندران به نسبت سایر شهرها از تنش آبی بالایی برخوردار است که با احداث و گسترش شبکه آب سد گلابر می‌توان آن را جبران کرد. زیرا کشاورزان ما به شدت از کمبود آب زراعی رنج می‌برند.
شریعتی نبود صنایع تبدیلی کشاورزی را یکی از موضوعات مهم حوزه انتخابیه شرق مازندران عنوان و خاطرنشان کرد: در استان مازندران و به ویژه در شرق این استان مشکل جدی فقد صنایع تبدیلی کشاورزی ملموس است و بسیاری از محصولات به صورت تازه مصرف می‌شود و دلال‌ها نیز با قیمت‌های نازل دسترنج کشاورزان را می‌خرند. شریعتی با بیان اینکه مشکل فاضلاب از دیگر دغدغه‌های مردم است که تاکنون در شرق استان مازندران اتفاق خاصی رخ نداده است.
وی در خاتمه مصرف سوخت مازوت نیروگاه شهید سلیمی را یکی از نگرانی‌های دوستداران طبیعت و مردم منطقه بیان کرد و گفت: باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

نظر شما