شناسهٔ خبر: 45908178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

نفوذ منطقه‌ای ایران در برابر تهدید استکبار بازدارنده است

اردبیل - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل گفت: نفوذ منطقه‌ای ایران در حقیقت قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات و یاوه‌سرایی استکبار به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: برخی غرب زده‌های داخلی مدعی هستند چرا ما باید با دنیا سرجنگ داشته باشیم در حالی که نمی‌فهمند ما جنگ طلب نیستیم اما با دولت‌های شرور منطقه نمی‌توانیم رابطه داشته باشیم.

وی به تهدید اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: نخست وزیر اسرائیل دیروز گفت به «بایدن» گفتم «نخواهم گذاشت ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند چه با توافق و چه بدون توافق، امنیت اسرائیل را دست یک نفر قرار نخواهیم داد» آیا آنها نمی‌دانند که نه تنها اسرائیل بلکه بزرگ‌تر از او نتوانستند علیه ایران اقدامی را انجام دهند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسرائیل با این سخن تمام ترورهای هسته‌ای را هم به عهده گرفته است، افزود: بعضی از روشنفکران می‌گویند "چرا ما با دنیا جنگ داریم، چرا دنیا را تهدید می‌کنیم، باید با دنیا آشتی بکنیم" این حرف، کاملاً مغالطه و عوامانه و یک شعار پوپولیستی است. ما با دنیا جنگ نداریم، کشوری را هم تهدید نمی‌کنیم و با دنیا هم آشتی داریم جز چند کشور شرور که طبیعی است.

آیت الله عاملی با طرح سوالی از روشنفکران داخلی پرسید: اسرائیل با صراحت ایران را تهدید به حمله می‌کند، چرا اینجا حرف نمی زنید؟

امام جمعه اردبیل ادامه داد: حالا ما می‌خواهیم در برابر این حمله دفاع کنیم، در کدام نقطه بایستیم؟ اگر در داخل بایستیم حتماً شکست می‌خوریم همچنان که امیرالمؤمنین فرمود «ما غُزِیَ قَومٌ قَطُّ فی عُقرِ دارِهِم اِلّا ذَلّوا» (خطبه ۲۷ نهج البلاغه) یعنی هیچ ملّتی در خانه اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اینکه ذلیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیاز به نفوذ منطقه‌ای را ضروری دانست و گفت: ما احتیاج به نفوذ منطقه‌ای و قدرت منطقه‌ای داریم تا تهدید را از ملت خود و کشور خود دفع کنیم. پس آمریکا که می‌گوید شرط آمدن من به برجام قلع و قمع نفوذ منطقه‌ای ایران است، معنایش این است که می‌خواهم زمینه حمله بسیار آسان اسرائیل به ایران را فراهم کنم.

وی ملت ایران را هوشیارتر از همیشه عنوان کرد و گفت: دشمنان باید از حوادث گذشته که ملت بزرگ ایران از آنها به قدرت عبور کرده است درس عبرت بگیرند و با حرف‌های توخالی مردم ایران را تهدید نکنند.

نیازمندان در مضیقه شدید هستند

آیت الله عاملی به تشدید اوضاع نابسامان اقتصادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخاطر تحریم ظالمانه آمریکا از یک طرف و بخاطر کرونا از طرف دیگر و گاهی بخاطر سو مدیریت بعضی از مسئولین، انسان‌های گرفتار در جامعه ما که عاجز از تأمین نیازهای ضروری هستند، زیاد شده اند و این امر، مسئولیت سختی برای متمولین درست کرده تا به یاری محرومان بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: متمولین در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، باید قشر آسیب پذیر را دریابند و الا به امانت، خیانت کرده اند که امام صادق (علیه السلام) فرمودند: " توانگران شیعیان ما امانتداران ما بر نیازمندان شیعه اند. پس ما را در میان ایشان حفظ کنید تا خدا شما را نگاه دارد." استفاده از ماده امانت در این حدیث نشان می‌دهد که اگر متمول به فقراء رسیدگی نکند، به امانت خیانت کرده است و معلوم است که با خیانت در امانت، آن امانت از دست انسان گرفته می‌شود. عاملی بیان کرد: تعبیر «فاحفطونا» بسیار تکان دهنده است یعنی هرکس فقراء را حفظ کند، ما را حفظ کرده است.

متمولین در جشن نیکوکاری یاریگر نیازمندان باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: در ایام پایانی سال مراسم باشکوه جشن نیکوکاری به منظور کمک به نیازمندان جامعه اسلامی و گسترش فرهنگ انفاق و احسان با همکاری کمیته امداد حضرت امام و نهاد امامت جمعه برگزار خواهد شد.

امام جمعه اردبیل گفت: کسانی که می‌خواهند در شب عید کنار سفره و کنار خانواده وجدان راحت داشته باشند باید از محرومان و نیازمندان دستگیری کنند.

وی به شعار عید برای همه اشاره کرد و گفت: کسانی که عملاً شعارشان عید برای همه است باید تلاش جدی در شادی دیگران بکنند که حضرت عیسی در ماجرای مائده آسمانی به خداوند عرض کرد «… تَکُونُ لَنَا عِیدًا لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا …» (مائده ۱۱۴) یعنی عید باید برای همه عید باشد.

جشن نیکوکاری سه روز برگزار می‌شود

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند در پایگاه‌های شهر و مساجد و به خصوص روز ۱۵ اسفند در مصلی‌های نماز جمعه شاهد نهضت بزرگ احسان و انفاق در استان عاطفی اردبیل خواهیم بود.

نظر شما