شناسهٔ خبر: 45907726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

در ماه پایانی سال ؛

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان مرکزی خبرداد:

اجرای طرح سنجش ساختار قامتی و اصلاح اسکلتی زنان و دختران روستایی استان مرکزی

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ؛ علی عشوری ، رئیس هیأت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان با اعلام این خبر اظهار داشت : طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی با همکاری معاونت توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی و کارشناسان رشته تربیت بدنی در اسفندماه سال جاری در روستای ((حاجی آباد شهرستان اراک )) استارت خورد.
وی گفت : در این طرح بیش از ۲۰۰ زن روستایی با سنین مختلف در این مناطق از نظر مشکلات ساختار قامتی مورد معاینه قرار گرفتند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان مرکزی تصریح کرد: این طرح با هدف شناسایی ناهنجاری‌های اکتسابی، عضلانی و اسکلتی زنان روستایی و ارائه آموزش‌های لازم به منظور بهبود وضعیت استاندارد قامتی و اسکلت آنها اجرا شده است.
علی عشوری اعلام نمود : مشکل اصلی بانوان روستایی در ستون فقرات ، گودی کمر ، افتادگی شانه و صاف بودن کف پا بود که حرکات اصلاحی و آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها ارائه میشود.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان مرکزی در ادامه افزود : طرح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی در روز دوم خود در روستای (( امر آباد )) شهرستان اراک با حضور کارشناسان مربوطه برگزار گردید.َ
شایان ذکر است این طرح در روستاهای سطح استان ادامه دارد.

نظر شما