شناسهٔ خبر: 45907592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تشکیل اولین شورای مساجد در «بری» انگلیس

مساجد «بری» واقع در «منچستر » انگلیس در تلاشند تا جامعه مسلمانان را متحد کنند و در همین راستا اولین شورای مساجد در این منطقه را راه اندازی کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « burytimes»، مساجد در «بری» واقع در «منچستر » انگلیس در تلاشند تا جامعه مسلمانان را متحد کنند و در همین راستا اولین شورای مساجد در این منطقه را راه اندازی کرده اند.

 

بری آخرین بخش از 10 منطقه منچستر است که چنین سازمانی را راه اندازی کرده است و رشد سریع جامعه مسلمان بری در سالهای اخیر منجر به این تصمیم گیری شده است.

 

گروه تازه تاسیس شورای مساجد هفته گذشته اولین جلسه خود را برگزار کرد ، قانون اساسی گروه تصویب شد و نمایندگان انتخاب شدند.

 

«لیاقت علی »، رئیس مرکز بری در این باره گفت: هدف این شورا ایجاد مشارکت بین تمام مساجد بری است. ما هماهنگی مذهبی و مشترک و پیشرفت اصول اسلامی را در جامعه مسلمان ارتقا خواهیم داد.

 

وی افزود: هدف اصلی این شورا ترویج انسجام و ادغام جامعه در مشارکت با آژانس های شریک و دیگر جوامع دینی در سراسر منطقه است.

 

رئیس مرکز بری همچنین گفت: ما همچنین می خواهیم پیوندهای محکم ایجاد کنیم و از مجمع میان ادیانی بری پشتیبانی کنیم.

 

در همسایگی بری یعنی در منطقه بولتون ، شورای مساجد بیش از 20 سال است که به جامعه مسلمانان خدمت می کند.

 

ایده این است که اطمینان حاصل شود مسلمانان به صورت محلی ، منطقه ای و ملی نمایندگی می شوند و نیازهای مردم برای کمک به شکل گیری آینده به دولت محلی ابلاغ می شود.

پایان پیام/7

نظر شما