شناسهٔ خبر: 45905349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تاکید ایران و روسیه برای همکاری در زمینه محصولات کشاورزی

معاون وزیر کشاورزی روسیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بر گسترش همکاری ها در زمینه محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، در نشستی که روز جمعه در مسکو  با «سرگئی لوویچ لوین»  معاون امور بین الملل وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه برگزار شد طرفین راه های گسترش مبادلات محصولات کشاورزی و ارتقای زیرساخت های حمل و نقل جهت تبادل و ترانزیت کالا را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر کشورمان در این نشست  به افزایش صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و ادامه داد : برای ارتقا حجم مبادلات تجاری که در دستور کار رهبران دو کشور است، این گام را می توان یک اغاز خوب دانست.

جلالی یادآورشد: ایران و روسیه دارای ظرفیت های بسیار بالایی برای گسترش همکاری ها در زمینه محصولات کشاورزی هستند و شرکت های ایرانی برای مشارکت در زمینه کشت محصولات گلخانه ای و نیز غلات و حبوبات در روسیه آمادگی دارند.  

در این دیدار، طرفین همچنین ارتقای زیرساخت های حمل و نقل برای تبادل و ترانزیت کالا را مورد بررسی قرار دادند. سرمایه گذاری و گسترش ناوگان کشتیرانی و گسترش حمل و نقل ریلی و افزایش بهره گیری از کانتینرهای یخچالداری که میوه و تره بار از ایران به روسیه حمل می کنند و استفاده از آنها در مسیر بازگشت برای ترانزیت کالاها به بازارهایی که روسیه به تازگی در خلیج فارس به آنها دست یافته است از دیگر مواردی موضوعات گفتو گو و توافق طرفین بود.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما