شناسهٔ خبر: 45902868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان:

دادرسی عادلانه در گرو استقلال نهاد وکالت است

رکنا: رییس کانون وکلای دادگستری استان لرستان گفت: اگر استقلال نهاد وکالت مخدوش شود، دادرسی عادلانه انجام نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رکنا در خرم آباد، کیانوش هادی پور در نشست خبری با رسانه ها که بمناسبت ۷ اسفند، سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع برگزار شد افزود: مستقل شدن دفاع از قضا تضمین کننده حقوق مردم است.

وی با اشاره به اینکه استقلال نهاد وکالت در صحنه های بین المللی بسیار مهم است اظهارداشت: کسانی که با استقلال نهاد وکالت مخالف هستند، دوست دار منافع نظام، دولت و مردم نیستند.

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان با اشاره به این مطلب که کانون وکلا از هیچگونه بودجه دولتی و اعتباری استفاده نمی کند تصریح کرد: کانون وکلا در ایجاد اشتغالزایی هم موفق عمل کرده است.

هادی پور بیان داشت: در دوره پنجم هیات مدیره اقدامات مفیدی انجام شده است، شفاف سازی در امور مالی کانون، حسابرسی کانون از بدو تاسیس تاکنون، که بدون هیچ ایراد و تخلفی بود و نشان از دست پاکی وکلا دارد.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل پلدختر کانون در کنار مردم سیل زده بود و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کرد گفت: در بحث کرونا و تامین ماسک و مواد ضدعفونی هم در کنار همکاران و مردم بوده ایم.

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان با اشاره به این مطلب که در بحث وکالت های تسخیری و معاضدتی با وجود اینکه قانون پیش بینی پرداخت هزینه از طرف دولت به وکلا را دیده است افزود: در این پرونده ها دولت هیچگونه هزینه ای به وکلا نمی دهد و وکلای دادگستری با عشق به مردم و بدون دریافت هزینه ای با همه وجود از موگلین خود دفاع می کنند.

وی در پایان با بیان تعامل کانون با دادگستری اظهار داشت: تعامل به معنی عدم استقلال نیست و در راستای پیشبرد اهداف کانون، نهایت تعامل را با دستگاه قضا داریم.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

خرم آباد
خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد خرم آباد

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
1 0

نظر شما