شناسهٔ خبر: 45902826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در دیدار سفیر چین؛

حکیم بر اهمیت گفتگو برای حل تنش های منطقه تاکید کرد

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت گفت وگو برای کاهش تنش ها در منطقه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، به نقل از شبکه الفرات عراق، در بیانیه دفتر «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق آمده است که حکیم در دیدار با «چانگ تاو» سفیر چین در بغداد با وی، خواهان "بهره برداری از نقش های منطقه ای و بین المللی برای کاستن از شدت تنش در منطقه و اهمیت تکیه بر گفت وگو برای حل و فصل تنش ها" شد.

حکیم در این دیدار روابط عراق و چین در سطح سیاسی و اقتصادی را بررسی و ضرورت همکاری اقتصادی با چین از طریق شرکت های چینی را - به شیوه ای متعادل با سایر کشورهایی که مایل به فعالیت در عراق هستند- تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه چین با تجربه اقتصادی خود اهمیت بسیاری برای عراق دارد، به اهمیت تبادل تجربیات و کمک به عراق در عرصه بازسازی و خدمات اشاره کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق انتخابات پیش روی کشورش را فرصتی برای تغییر واقعیت عراق دانست و تاکید کرد که عراق آماده گسترش روابط با همه کشورها بر اساس دو اصل منافع ملی و حاکمیت ارضی خود است.

دولت عراق در جلسه اواخر آذر ماه خود به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، با تعیین روز دهم اکتبر آینده (۱۸ مهر) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور موافقت کرد.

رایزنی‌ها و گام‌های احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از  بیش از چهار ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما