شناسهٔ خبر: 45901752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

تجهیز مراکز درمانی خراسان شمالی در دستور کار وزارت بهداشت باشد

بجنورد- رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: تجهیز بیمارستان‌های خراسان‌شمالی به دستگاه‌های تشخیصی و پاراکیلینیکی باید یکی از مأموریت‌های جدی وزارت بهداشت باشد.

صاحب‌خبر -

سید محمد پاکمهر در گفتگو با مهر با اشاره به کمبودهای جدی در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی، اظهار کرد: از آغازین روزهای کاری مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان، پیگیر رفع محدودیت‌های مراکز درمانی در استان بودیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از کمبودهای اساسی نظام سلامت در خراسان شمالی بحث تجهیزات تشخیصی و پاراکیلینیکی مانند، دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی و… بود، از همین رو با رایزنی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص چند دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌های شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از ۱۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن اهدایی یکی از شرکت‌های پیشرفته، یک عدد به بیمارستان جاجرم اختصاص پیدا کرد و پیگیری‌ها جهت تجهیز بیمارستان‌های پورسینای آشخانه و دو شهرستان دیگر از محل اعتبارات اهدایی سازمان بهداشت جهانی در مراحل نهایی واگذار قرار داشت و تجهیز بیمارستان پورسینا انجام شد.

پاکمهر تصریح کرد: بی‌شک تجهیز مراکز درمانی، رفع محرومیت و آرامش خاطر هم‌استانی‌های عزیز یکی از وظایف سنگین‌بر دوش منتخبین مردم در مجلس و مدیران باید باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در انتها تاکید کرد: رفع محرومیت و تجهیز مراکز درمانی خراسان شمالی در دستور کار وزارت بهداشت باشد.

نظر شما