شناسهٔ خبر: 45900571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد؛

تسهیلات ۱۸۵میلیون تومانی برای واحدهای شهری زلزله‌زده در سی‌سخت

یاسوج- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کلنگ ساخت خانه ‌های تخریب شده درشهرستان دنا به زمین زده شد وتسهیلات پرداختی به واحدهای بازسازی شهری در مناطق زلزله زده سی سخت ۱۸۵ میلیون تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش عصر پنجشنبه در آئین کلنگ زنی این واحدهای مسکونی در شهر سی سخت افزود: اعتبارات بازسازی منازل تخریبی در حوزه شهری را ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره اعلام کرد و افزود: به صاحبان این واحدها ۲۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض برای ساخت و ۱۵ میلیون تومان نیز بلاعوض معیشت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه کلنگ ساخت یکهزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی، در شهرستان دنا به زمین زده شد، گفت: از این تعداد واحد که قرار است تخریب و بازسازی شود ۶۸۲ واحد شهری و ۵۸۰ واحد روستایی است.

تابش افزود: مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای بازسازی شهری در مناطق زلزله زده شهر سی سخت ۱۸۵ میلیون تومان است که از این مقدار ۱۳۰ میلیون تسهیلات و ۵۵ میلیون تومان نیز بلاعوض است.

وی تصریح کرد: اعتبارات بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده روستایی، ۸۰ میلیون تومان بوده و به این واحدها ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان هم بلاعوض اسکان پرداخت می‌شود.

تابش افزود: به واحدهای روستایی ۳۰ میلیون تسهیلات معیشتی و ۱۵ میلیون تومان بلاعوض نیز پرداخت می‌شود که مجموع اعتبارات پرداختی به واحدهای زلزله زده روستایی در شهرستان دنا ۱۶۵ میلیون تومان است که از این مبلغ ۱۱۰ میلیون تسهیلات و ۵۰ میلیون بلاعوض است.

وی بیان داشت: تا امروز متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی یک‌هزار واحد ثبت سیستم و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیز تشکیل پرونده شده است.

تابش یادآور شد: تاکنون ۱۳۵ نفر ۵۰ درصد تسهیلات بلاعوض کمک اسکان خود به مبلغ ۱۰ میلیون تومان را دریافت کرده‌اند.

نظر شما