شناسهٔ خبر: 45899336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد؛

غذای گرم رسانه یاران بر سفره نیازمندان/ عیدانه ای که رنگ «اطعام علوی» گرفت

شاید این روزها اهالی رسانه و بسیاری دیگر از خیران با مشارکت در «اطعام علوی» درس پس می دهند درس عشق و بندگی، و عجیب نیست مردمانی با این سخاوت وقتی معلمشان مولا علی(ع) است، حیدر کراری که شب ها بدون این که دیده شود به یاری نیازمندان می شتافت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی ؛ فعالیت شان از یکی دو ماه قبل از پیدا شدن سر و کله ویروس منحوس کرونا آغاز شد و اولین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه در کشور شدند، جمعی از خبرنگاران که قرار است در کنار کار مطالبه گری و خبری خود، برای باز کردن گرهی از کار نیازمندان، خود آستین همت بالا بزنند و دوشادوش مسئولان پیش بروند.

 

اولین روزهای فعالیت مرکز همزمان بود با نیاز اساسی نیازمندان و مردم به مواد ضدعفونی، ماسک و البته در کنار اینها با توجه به تعطیلی روزهای متعدد توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان و مناطق محروم؛ تهیه و ارسال چند هزار ماسک و بسته مواد ضدعفونی به مناطق مرزی و روستاهای محروم و شناسایی نیازمندان و خانواده های بی بضاعت حاشیه شهر بیرجند آغازی بود بر راهی طولانی که قرار است، ادامه دهنده راه مولیشان علی(علیه السلام) باشد.

 

رنگین شدن سفره ایتام و نیازمندان به اطعام علوی

«مهدی کاظمی فرد» خبرنگار و فعال رسانه ای است از جوانان انقلابی و پرتلاش گروه است، او از فعالیت اعضای گروه در ایام کرونا می گوید: « مرکز نیکوکاری قبل از کرونا فعالیت خود را آغاز کرد، اما با ورود این ویروس به استان، بیشتر فعالیت ها به سمت کمک های مومنانه و طرح مواسات رفت، در همین راستا تاکنون توزیع بسته های مواد غذایی، بسته های مواد ضدعفونی و ماسک، کمک های نقدی برای اجاره منزل برخی نیازمندان، کمک به خرید گوشی برای پوشش شبکه شاد و طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان بخشی از این اقدامات است که توسط خواهران و برادران گروه و البته همت خیرین صورت گرفته است.»

 

غذای نذری همیشه عطر و بویش متفاوت است انگار بیشتر به دل می‌چسبد چون چاشنی آن فقط ادویه‌های معطر نیست بلکه عطر ناب محبت و دلدادگی به آن طعم می‌دهد. محبتی فراتر از آنچه انسان‌ها در ارتباطات خانوادگی دارند؛ این محبت در مجالس شادی و عزای اهل بیت علیهم السلام بیشتر بروز و نمود دارد. امروز در سالروز ولادت حضرت علی(ع)، باری دیگر عطر و بوی غذای نذری با همت خیران، گروه جهادی شهید فرهادی و مرکز نیکوکاری رسانه یاران پیچیده تا محرومان و نیازمندان نیز از این غذاهای با برکت بی‌نصیب نمانند. 

 

او با اشاره به طرح اطعام علوی می گوید: «در سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام با همکاری موسسه خیریه انصارالحجه(عج) مشهد مقدس بیش از سه هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم به ارزش بیش از ۵۵ میلیون تومان طبخ و بین نیازمندان حاشیه شهر بیرجند توزیع شد.» البته این دفعه اول طبخ غذاهای نذری این مرکز نیکوکاری برای محرومان نیست همین چند وقت پیش در ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) نیز بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم به همت خیرین طبخ و توزیع شد.

 

شاید این روزها اهالی رسانه  و بسیاری دیگر از خیران درس پس می دهند درس عشق و بندگی، و عجیب نیست مردمانی با این سخاوت وقتی معلمشان مولا علی(ع) است، حیدر کراری که شب ها بدون این که دیده شود به یاری نیازمندان می شتافت و آن ها را اطعام می کرد. امروز هم هر کسی به طریقی در این اطعام علوی شریک است و به قدر کرمش با کمک های نقدی و غیرنقدی کمک می کند تا سفره نیازمندان معطر به غذای نذری شود.

 

۱۶ نوعروس چشم انتظار مساعدت خیرین برای تامین جهیزیه

دایره خیر امروز گسترده تر از همیشه بخش بزرگی از مردم و جامعه را در بر گرفته است و رسیدگی به نیازمندان به دغدغه ای برای آن ها تبدیل شده است. «هيچ برگ خشكی بی اذن خدا به زمين نمی افتد»؛ اين جمله‌ای است كه «زینب رمضانی» خبرنگار و فعال رسانه ای و رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری به آن بسيار اعتقاد دارد و مي گويد: هيچ كار خدا بی حكمت نيست، ما بنده‌های خدا گاهی وسيله می شويم تا بنده‌ای ديگر به آرزويش برسد».

 

او که در بحث جمع آوری جهیزیه برای نوعروسان تلاش های زیادی دارد، می افزاید: كار خير انجام دادن تنها به پرداخت وجه نقد نيست به عنوان مثال در ایام پایانی سال هر کسی با اهدای وسایل سالم و استفاده نشده منزلش می تواند جزو یکی از نیکوکارانی باشد که با این کار قشنگ و خیر، تعدادی از زوج های نیازمند راهی خانه بخت شوند».

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی در ادامه می گوید: «هم اکنون ۱۶ نوعرس بی بضاعت در نوبت دریافت جهیزیه هستند که در همین راستا پویش تأمین جهیزیه راه اندازی شده است تا با همت بلند خیران هر چه سریعتر راهی خانه بخت شوند.».

 

خوب كه فكر می كنيم می بينيم كه تنوع كار خير كردن كم نيست بلكه بايد دلمان بخواهد كه كار خير انجام دهيم و نيتمان نيت خدايی باشد.

 

تأسی به سیره پدرِ مهربان یتیمان

حجت الاسلام «مصیب خزاعی» امام جمعه اسدیه هم یکی از جنبه های زندگی حضرت علی(علیه السلام) را کمک به فقرا و ایتام عنوان می کند و می گوید: «حضرت علی(علیه السلام) شبانه برای ایتام و نیازمندان غذا می برند و همواره پدری دلسوز و مهربان برای آنها بودند.»

 

وی با اشاره به اینکه طرح مواسات و کمک های مومنانه برگرفته از همین سیره حضرت امیر است، می افزاید: « در طرح مواسات و کمک های مومنانه، کمک های خوبی در کشور به خصوص در خراسان جنوبی برای رونق بخشیده به سفره نیازمندان انجام شد و هنوز هم ادامه دارد به طوری که در همین ماه رجب و در شب ولادت حضرت علی(علیه السلام) خیلی از مساجد و مراکز خیریه بسته های غذایی بین نیازمندان توزیع کردند.

 

امام جمعه اسدیه با اشاره به اقدام انقلابی و آتش به اختیار جمعی از خبرنگاران خراسان جنوبی در کمک به نیازمندان، می گوید: «اینکه یک مرکز نیکوکاری به همت خبرنگاران در خراسان جنوبی راه اندازی شده است، اقدام بسیار ارزشمندی است که انقلابی کار کردن یک خبرنگار در جامعه اسلامی را نشان می دهد، اینکه این قشر فرهیخته نسبت به مشکلات و معضلات جامعه خود غیرت دارند و آن را در عمل نشان می دهند.»
 

حجت الاسلام خزاعی می افزاید:« دعای خیر نیازمندان و ایتام همواره بدرقه راه تمام خیرین و افرادی که به هر نحوی در کار خیر و کمک به نیازمندان کمک می کنند، خواهد بود.»

 

سخن پایانی

از جمله آثار ارزشمند احسان و نیکوکاری، اجر و پاداشی است که در دنیا، نصیب انسان‌های خیر می‌شود. در واقع خدای سبحان به نوعی اعمال و رفتار خوب و شایسته نیکوکاران را در همین دنیا، مورد لطف و عنایت قرار داده و جبران می‌نماید به قول معروف: «تو نیکی می‌کن و در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز». خدای سبحان در مورد اجر و پاداش دنیوی احسان و نیکوکاری می‌فرماید: «فئاتهم الله ثواب الدنیا و حسن ثواب الاخره و الله یحب المحسنین؛ خداوند پاداش این جهان، و پاداش نیک آن جهان را به آنها داد و خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد.»

 

به هر حال این را هم باید بدانیم که محبت، محبت می آفریند و به فرموده امام علی (ع)، «کما تُعینُ، تُعانُ؛ همانگونه که یاری می کنی؛ یاری می شوی».

 

 

 

پایان پیام/404

نظر شما