شناسهٔ خبر: 45896280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به دلیل کمبود ذخایر خون استان؛

پایگاه انتقال خون کرمان امروز و فردا فعال است

فاطمه افضلی

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: به دلیل کمبود ذخایر خون، امروز پنج شنبه مصادف با ولادت حضرت علی(علیه السلام) و جمعه هشتتم اسفندماه، پایگاه مرکزی انتقال خون واقع در بلوار ۲۲ بهمن کرمان جنب شرکت گاز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ فعال و آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

صاحب‌خبر -

دکتر«روح الله میرزایی» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل کاهش مراجعه به پایگاه های انتقال خون، با کمبود ذخایر خون در استان کرمان مواجه هستیم.


 وی افزود: به دلیل کمبود ذخایر خون، امروز پنج شنبه مصادف با ولادت حضرت علی(علیه السلام) و جمعه هشتتم اسفندماه، پایگاه مرکزی انتقال خون واقع در بلوار ۲۲ بهمن کرمان جنب شرکت گاز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ فعال و آماده خونگیری از اهداکنندگان است. 

میرزایی با اشاره به اینکه در همه گروه های خونی به خصوص گروه خونی O با کمبود ذخایر مواجه هستیم، تصریح کرد: چنانچه مردم که همیشه به کمک نیازمندان به خون آمده اند، به فکر نیازمندان باشند و اهدای خون را جزو کارهای ضروری و مهم دانسته و مراجعه کنند، این کاهش جبران می شود و نیازمندان به خون، دغدغه کمبود خون را نخواهند داشت.

 وی بیان کرد: از همه هم استانی ها درخواست داریم در این ایام با مراجعه به پایگاه های سراسر استان نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا کاهش ذخایر استان جبران شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان اظهار کرد: در پایگاه های انتقال خون پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت می شود و وسایل معاینه ضدعفونی می ود و در صورتی که فردی کوچکترین علامت از هر بیماری داشته باشد، اجازه اهدای خون پیدا نمی کند لذا اهداکنندگان نگران ابتلا به کرونا در پایگاه ها نباشند.

انتهای پیام

نظر شما