شناسهٔ خبر: 45895245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهران با آزادراه غدیر نفس خواهد کشید

اسلامی گفت: آزادراه غدیر که کنار گذر جنوبی البرز و تهران محسوب می شود، بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی ماست که با افتتاح این آزادراه تهران نفس می‌کشد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶
کد خبر ۷۶۷۷۶۱۴
دانلود PDF

اسلامی گفت: آزادراه غدیر که کنار گذر جنوبی البرز و تهران محسوب می شود، بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی ماست که با افتتاح این آزادراه تهران نفس می‌کشد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزادراه غدیر اظهار کرد: آزادراه غدیر با سرمایه گذاری ۷ میلیارد تومانی امروز افتتاح می‌شود. این آزادراه که کنار گذر جنوبی البرز و تهران محسوب می شود، بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی ماست که با افتتاح این آزادراه تهران نفس می‌کشد.

وی از ساخت اتوبان ۹۰ کیلومتری ابراهیم خلیل خبر داد که انتهای آزادراه غدیر را به پردیس وصل می‌کند.

او ادامه داد: اسفند ۹۴ کار عملیاتی و اجرایی آن آغاز و در اسفند ۹۹ به بهره برداری رسید و به طور متوسط با پیشرفت سالیانه ۲۰ درصد صورت گرفته است، یک رکورد در پروژه های زیر ساختی است که در تاریخ بی نظیر است وزارت راه وشهرسازی است.

او با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز یا همان آزادراه غدیر بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور است، گفت: نقاط تبادلی متعددی در این پروژه وجود دارد دارد و پیرامون آن امکانات لجستیکی دیده می‌شود که حمل و نقل بار از این مسیر عبور داده خواهد شد که در این صورت تهران می‌تواند نفس بکشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور سرمایه گذاران در پروژه‌های زیر ساختی ادامه داد: این پروژه آزادراهی با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا و سهم ۳۰ درصدی دولت به سرانجام رسیده است.

اسلامی از کلنگ زنی آزادراه ابراهیم خلیل‌الله خبر داد و گفت: از انتهای ازادراه غدیر در ورامین، آزادراهی به طول ۹۰ کیلومتر تا پردیس ساخته خواهد شد که با ساخت این مسیر آزادراهی گره ترافیکی که در شرق تهران متولد می‌شود را رفع خواهد کرد.

او ادامه داد: با ساخت آزادراه ابراهیم خلیل الله بار سنگینی که از شریف آباد به سمت افسریه وجود دارد به سمت شمال و جنوب توزیع خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: این مسیر از شرق پارچین می‌گیرد و گره ترافیکی در این مسیر توزیع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد مسیر آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور در دولت ۱۲ گفت: در حالی که طول آزادراه‌های کشورمان در ابتدای سال ۹۲ چیزی حدود ۲هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود در پایان دوره خدمت این دولت به ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد که به معنای رشد ۵۰ درصدی شبکه آزادراهی است.

او با بیان اینکه طول مسیر بزرگراهی کشورمان در این مدت رشد حدود ۶۰ درصدی داشته و طول شبکه آزادراهی با افزایش ۸ هزار کیلومتری به ۲۰هزار کیلومتر رسیده است و در این مدت به طور متوسط روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده است افزود: این در حالی است که در زمان انقلاب طول پروژه‌های بزرگراهی کشورمان صفر بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما