شناسهٔ خبر: 45887300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

تشکیل کانون دانشجویی نهج البلاغه در دستور کار قرار گیرد/ استفاده از شیوه‌های نوین برای انتقال مفاهیم قرآنی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تشکیل کانون دانشجویی نهج‌البلاغه در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مفدا، دکتر اصغر سپه وند در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای مرکزی کانون قرآن و عترت دانشگاه که به صورت مجازی در اسکای روم برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم صحیفه فاطمیه بین دانشجویان دانشگاه گسترش داده شود و انس با آن ترویج یابد.

وی به استفاده از روش های نوین با تاکید بر فضای مجازی و ابزار های رسانه ای برای انتقال مفاهیم قرآنی میان دانشجویان تاکید کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: از راهکارهای جذب دانشجویان، انجام پژوهش های قرآنی با مشارکت دانشجویان  و هدایت کانون قرآن خواهد بود.

دکتر سپه وند با اشاره به سخن معصوم مبنی بر اینکه قرآن سفره الهی است، افزود: ما باید از برنامه های مختلف برای بهره گیری از این سفره الهی استفاده کنیم و محدود به قرائت قرآن و حفظ آن نباشیم.

وی گفت: بایستی از بخش های مختلف جشنواره قرآن و عترت برای برنامه ریزی های قرآنی کمک بگیریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در مقابل اتمسفرهای منفی در برابر قرآن، باید تعدد برنامه های قرآنی داشته باشیم و ارتباط با اساتید با پتانسیل قرآنی و همچنین ظرفیت های قرآنی سایر مراکز دانشگاه در شهرستان ها استفاده شود.

دکتر سپه وند تصریح کرد: تشکیل شورای قرآنی متشکل از دانشجویان علاقه مند، اساتید، افراد قرآنی خارج از دانشگاه و کل اعضا کانون قرآن برای سیاستگذاری در حوزه قرآنی از اهداف کانون قرآن و عترت دانشگاه باشد

وی همچنین اظهار کرد: کانون قرآن و عترت دانشگاه می تواند در جهت تشکیل کانون نهج البلاغه اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بایستی از سخنان رهبر معظم انقلاب به عنوان حکیم قرآنی، در خصوص مفاهیم متنوع قرآن الگو برداری و مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.

دکتر سپه وند تاکید کرد: مبنای زندگی خود را تطبیق اعمال خود با آیات قرآن قرار دهیم.

نظر شما