شناسهٔ خبر: 45886524 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره‌برداری از دومین مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست

دومین مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۳۶
کد خبر ۷۶۷۶۹۱۰
دانلود PDF

دومین مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ظهر امروز ۶ اسفندماه مراسم بهره‌برداری از مرکز شماره ۲ تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست برگزار شد.

محمد جواد آذری جهرمی در این مراسم که مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی شرکت ملی پست نیز حضور داشت، افزود: کرونا، روند تحول دیجیتال در کشور را سرعت بخشید و پست به‌عنوان نقطه اتصال بین کسب و کار‌ها و مردم، با تمام توان و ظرفیت وارد این عرصه شد و ایثارگرانه خدمت کرد.

وی با اشاره به اینکه همسو شدن با این تحول نیازمند آن است که شبکه پستی زیرساخت‌های خود را تقویت کرده و شیوه‌های نوین را در پیش بگیرد، افزود: راه اندازی نخستین مرکز پردازش هوشمند مرسولات، گامی مهم در راستای افزایش ظرفیت و توان پست به شمار می‌آید که باید در دیگر مراکز از جمله مرکز اصلی تجزیه و مبادلات (چهارراه لشکر) و استان‌های پرترافیک نیز تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ راه اندازی شود تا شاهد دو برابر شدن ظرفیت شبکه باشیم.

بهره‌برداری از دومین مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت شبکه باید همراه با بهبود کیفیت و بالارفتن سرعت سیر مرسولات باشد، گفت: افزایش نقاط قبول بسته‌ها و امانات نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

آذری جهرمی، استفاده از ظرفیت ریلی کشور برای جابجایی مرسولات را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و افزود: مجموعه هوایی پیام نیز باید در راستای بالابردن سرعت سیر مرسولات هرچه زودتر به چرخه خدمات رسانی شرکت ملی پست برگردد.

وی تقویت برنامه‌های آموزشی کارکنان به‌ویژه موزعین پست همسو با اجرای طرح تحول دیجتال را ضروری دانست و تصریح کرد: تمام اقدامات توسعه بخش پست باید در راستای برنامه‌های حفاظت از محیط زیست و بهره گیری از سامانه‌های اختصاصی از جمله ۱۹۳ و پست خانه انجام شود.

وزیر ارتباطات اهمیت تنوع در بسته‌بندی مرسولات پستی در راستای تکمیل استراتژی ارسال محصولات بومی و محلی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اما ضروری است با هدف افزایش درآمد با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی وضعیت معیشت کارکنان شرکت ملی پست در سال‌های اخیر را بهبود یافته توصیف کرد و افزود: دریافتی کارکنان این شبکه متناسب با مصوبات دولت در راستای بهتر شدن معیشت دیگر کارکنان دولت، افزایش یافته است.

آذری جهرمی در پایان خواستار برگرداندن تمبر، به عنوان نماد اصلی پست و بخشی از میراث فرهنگی کشور، روی مرسولات پستی تا پایان دولت یازدهم شد.

بهره‌برداری از دومین مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست

مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این مراسم در خصوص نخستین مرکز پردازش هوشمند مرسولات گفت: در این مرکز که در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع دایر شده، مرسولات توسط یک سیستم مکانیزه سورت می‌شود که این سیستم قادر است در ساعت، سه هزار و ۵۰۰ مرسوله را به مقصد ۳۰ استان تجزیه کند.

رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت شبکه پستی یکی از مهمترین محور‌های برنامه اوست، تصریح کرد: با تغییر ماهیت کسب و کار پست از جابجایی پاکت به بسته و امانت، به‌ویژه مرسولات کسب و کار‌های اینترنتی، می‌بایست زیرساخت‌های پست نیز در همین راستا تقویت می‌شد.

وی اظهار کرد: به همین دلیل، تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات به کانوایر، ترولی، اسکنر و سایر ملزومات در اولویت اقدامات قرار گرفت و برای تسریع در جابجایی نیز به سمت استفاده از ظرفیت ریلی کشور پیش رفتیم.

معاون وزیر از تامین اعتبار خرید ۵۰۰ دستگاه وانت به منظور تقویت ناوگان حمل و نقل شبکه خبر داد و افزود: استفاده از موتور برقی در توزیع مرسولات نیز به صورت آزمایشی در یک منطقه آغاز شده که در صورت دریافت نتایج مورد انتظار، به زودی به سراسر شبکه تسری خواهد یافت.

سبحانی‌فر همچنین گفت: راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند مرسولات در پنج هاب پستی کشور، ایجاد شبکه یکپارچه پستی، تکمیل روند پیشرفت پروژه ملی جی‌نف و تلاش در راستای بهبود وضعیت معیشت کارکنان از دیگر اقداماتی است براساس برنامه اعلام شده، با سرعت در حال انجام است.

وی در ادامه به افزایش چمشگیر حجم و وزن مرسولات در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش و همسویی تمامی کارکنان شبکه، امسال ۹۷ درصد درآمد پیش بینی شده محقق شد، به طوریکه امروز شاهد رشد ۴۸ درصدی درآمد هستیم.

بیشتر بخوانید

گفتنی است؛ این مرکز دومین مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست در سطح کشور است و می‌تواند در ارسال مرسولات پستی به دست هموطنان سرعت بیشتری ببخشد.

همچنین این مرکز نخستین مرکز تجزیه مبادلات هوشمند کشور است و  طبق گفته محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است تا اردیبهشت ماه همه مراکز اصلی تجزیه هوشمند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما