شناسهٔ خبر: 45883711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

بورس با ریزش شاخص ها به تعطیلات رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۹۱۵ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۲۷ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (چهارشنبه 6 اسفند) آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری با رشد 4063 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 215 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۹۱۵ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۲۷ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴۳ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۹۰  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۱۶ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۳۸۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۶۸ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۸۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۰۶۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۵۲۲ واحد کاهش به رقم ۸۸۵ هزار و ۱۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۲۸۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۲۸  هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 2110، فولاد با 1312، شبندر با 317، شستا با 261، وپارس با 235 و کچاد با 209 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای غزر - صنعتي زر ماكارون، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وتجارت - بانك تجارت و ثبهساز - بهساز كاشانه تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، شستا، وغدیر، وپاسار، فارس، وبملت و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، فملی، کاوه و فولاد، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسعدی(کاشی‌ سعدی) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، ساربیل، نمرینو، بالبر و ثشرق بود. همچنین نماد معاملاتی های وب(داده گسترعصرنوین-های وب) با ۱۰.۳۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شپنا، ثامید، برکت، غزر، شکلر و کویر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۱ هزار و ۶۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 5 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲ هزار و ۷۱۹ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. بر اساس جدول نمادهای معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۰۹ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۱۶۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۹۷ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد، عدد ۴۳۵ هزار و ۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۵۱ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۳۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۱۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۴  واحد کاهش به رقم ۸۸۹ هزار و ۷۴۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۹۹۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۰.۴۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، خودرو، رمپنا، وبملت، وغدیر و وتجارت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، ومعادن  و کاوه، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فلوله (لوله‌وماشین‌سازی‌ایران) با ۵.۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسعدی، سشمال، ساربیل، امید و مرقام بود. همچنین نماد معاملاتی سکرد(سیمان کردستان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وساخت، وتوکا، برکت، وبصادر، فنورد و غمهرا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۶۴  هزار و ۶۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۶ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما