شناسهٔ خبر: 45865880 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا رنگ رخسار قلعه خواجه اندیکا را قرمز کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا گفت: با افزایش بی سابقه ابتلا به کرونا ویروس، وضعیت شهر قلعه خواجه هم قرمز شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۱۱
کد خبر ۷۶۷۵۹۵۱
دانلود PDF

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا گفت: با افزایش بی سابقه ابتلا به کرونا ویروس، وضعیت شهر قلعه خواجه هم قرمز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کاظمی مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا با بیان اینکه شهر قلعه خواجه اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، گفت: موارد مثبت زیادی از ابتلای افراد به کرونا در چند روز گذشته در این منطقه گزارش شده که در نوع خود بی‌سابقه است.

او با بیات اینکه تعداد موارد مثبت کرونایی در قلعه خواجه بیشتر از آمار موجود است، افزود:، اما چون به مرکز بهداشت مراجعه نکردند از آن‌ها بی اطلاع هستیم.

کاظمی با بیان اینکه هم اکنون بار مراجعه به مرکز بهداشت شهرستان اندیکا بیش از ۱۰ برابر شده و به همین نسبت تعداد موارد مثبت بیماری بیشتر شده است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه قرار است محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان اعمال شود، منتظر دستور ستاد مدیریت کرونا در خوزستان هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا وضعیت کنونی این شهرستان را زرد عنوان و تصریح کرد:، ولی با توجه به تعداد موارد مثبتی که طی ۲ روز اخیر داشتیم، شرایط بحرانی و قرمز است، ضمن اینکه یکی از مواردی که باعث می‌شود رنگ کرونایی اندیکا از زرد به سمت قرمز نرود نبود بیمارستان در این شهرستان است، در حالی که از نظر آمار مبتلایان، اندیکا وضعیت خوبی نداشته و تعداد مراجعه کنندگان به مرکز بهداشت روند صعودی دارد.

او با بیان اینکه هنوز کرونا نوع انگلیسی در شهرستان مشاهده نشده، ادامه داد: ما نمونه‌های مثبت تست کرونا را به اهواز ارسال می‌کنیم تا در آنجا بررسی شوند، بیشترین عامل انتشار شیوع کرونا در شهرستان اندیکا، برگزاری مجلس جشن و ترحیم، تجمع و دورهمی خانوادگی است، چراکه مردم در سطح شهر قلعه خواجه به ندرت ماسک می‌زنند و این موضوع یکی از عوامل انتشار بیماری است.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/گ

نظر شما