شناسهٔ خبر: 45861811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زنگ خطر کرونای انگلیسی در سبزوار به صدا درآمد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار گفت: با شناسایی موارد مشکوک به کرونا انگلیسی در این شهرستان ضرورت دارد همشهریان نسب به رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت بیستری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمد باقرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه سرایت‌پذیری بالا، افزایش ابتلا در افراد و مرگ ‌و میر زیاداز جمله ویژگی‌های ویروس جدید کرونا است، اظهارکرد: با توجه به در پیش رو بودن مناسبت‌های مختلف نظیر چهارشنبه سوری و تعطیلات عید نوروز مجددا شاهد برگزاری دورهمی های خانوادگی و مسافرت‌های غیرضروری هستیم که این امر ایجاد موج‌های جدید را بیشتر می کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار با بیان بر اینکه باید بدانیم عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا می‌‌شود، افزود: هرچه میزان واگیری ویروس بیشتر باشد، احتمال جهش در آن افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، هفت هزار و ۵۹۷ نفر مبتلا به کرونا در سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش شناسایی شده‌اند.

باقرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بستری هستند، گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع تا به امروز با تلاش های کادر بهداشت و درمان هفت هزار و ۲۵ بیمار بهبود و یا ترخیص شده اند.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه از اسفند ماه گذشته تا امروز ۵۵۷ نفر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/۷۰۰۴۴/س

نظر شما