شناسهٔ خبر: 45860556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور خبر داد:

آبرساني به بيش از 8.5 ميليون نفر جمعيت روستایی از ابتداي دولت يازدهم تاكنون

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: از ابتداي فعاليت دولت يازدهم تاكنون به 11 هزار و 763 روستا با جمعيتي بيش از 8.5 ميليون نفر آبرساني انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت نیرو (پاون)، «حميدرضا جانباز» روز سه‌شنبه در آئین آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو و در هفته چهل و دوم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران برگزار شد، اظهار داشت: با بهره‌برداري از پروژه‌هاي امروز ظرفيت تامين آب حدود 516 ليتر بر ثانيه افزايش مي‌يابد.


وي همچنين از بهره‌برداري تعداد زيادي مخازن ذخيره آب به حجم 20 هزار متر مكعب و 1047 كيلومتر لوله‌گذاري در اين پروژه‌ها خبر داد و گفت: با بهره‌برداري پروژه‌هاي امروز، آب شرب پايدار براي جمعيتي بيش  از 172 هزار نفر در سطح 256 روستاي كشور فراهم مي‌شود.


جانباز هزينه اجراي پروژه‌هاي آبرساني هفته چهل و دوم پويش را 340 ميليارد تومان اعلام كرد و اظهار داشت: برابر برنامه پويش امسال، هدف ما آبرساني به 1638 روستا با جمعيت 976 هزار نفر بود كه با بهره‌برداري پروژه‌هاي امروز تاكنون به 1245 روستا با جمعيت 822 هزار نفر آبرساني صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: از ابتداي فعاليت دولت يازدهم تاكنون به 11 هزار و 763 روستا با جمعيتي بيش از 8.5 ميليون نفر آبرساني انجام شده است.


وي افزود: تعداد زيادي از روستاهاي كشور هم در جريان يكپارچگي شركت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي با اولويت روستاهايي كه در حاشيه شهرها قرار دارند، آبرساني و از اين ظرفيت استفاده شده است.


جانباز با بیان اینکه تا اواخر دولت دوازدهم هم برنامه‌ريزي مي‌كنيم به تعهداتي كه انجام شده برسيم، گفت: خبرهاي خوبي هم از مصوبات كميسيون تحقيق مجلس داريم كه با تصويب آنها، اين قطاري كه با سرعت مناسب در حال حركت است در سال 1400 هم ادامه خدمت خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما