شناسهٔ خبر: 45821447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

کاهش ۱۰ هزار و ۵۱ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰ هزار و ۵۱ واحدی معادل ۰.۸۲ درصد به یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۶۴ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (یکشنبه 3 اسفند) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2904 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 229 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰ هزار و ۵۱ واحدی معادل ۰.۸۲ درصد به یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۶۴ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۶۲۲ واحدی معادل ۰.۸۲ درصد به رقم ۳۱۹ هزار و ۴۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۴۷ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد، عدد ۴۳۷ هزار و ۱۷۶واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۴۹ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۷۶۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۱۱۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۸۲۱ واحد کاهش  به رقم ۸۹۶ هزار و ۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۱۳ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستاف فملی، فولاد، شبندر، شپن، فارس و پترول به ترتیب با 864، 753، 682، 122، 95، 72 و 69 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، ولپارس - ليزينگ پارسيان، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، فجر - فولاد اميركبيركاشان، ثاميد - توسعه و عمران اميد و شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، کگل، فارس، کچاد و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی همراه، امید، سیستم و کفرا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. همچنین بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شلعاب(لعابیران‌) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کفرا، سیستم، امید، کساوه  و شکربن بود. همچنین نماد معاملاتی شبندر(پالایش نفت بندرعباس) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حفاری، کاوه، شستا، ولغدر، شبهرن و پترول قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۲ میلیارد و ۳۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۶۳ هزار و ۵۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 2 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۵۹۷ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۶۰ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۳۲۱  هزار و ۶۷۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۳۷ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد، عدد ۴۳۸ هزار و ۳۲۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۱۶ واحدی به رقم ۲۸۶ هزار و ۵۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۹۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۹۸  واحد کاهش  به رقم ۹۰۴ هزار و ۹۱۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۱۷۹۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولغدر(لیزینگ‌خودروغدیر) با ۵.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولیز، پارسیان، ولپارس، سهگمت و وایران بود. همچنین نماد معاملاتی ثاخت(بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وبملت، شستا، فروس، وغدیر، ملت و دسینا قرار گرفتند. در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، فولاد، تاپیکو، وغدیر، وبملت و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وپارس، کگل و همراه، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۷ هزار و ۳۷۳  نوبت معامله و به ارزش ۵۴ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما