شناسهٔ خبر: 45800550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

اولویت استخدام در شرکت های نفتی مستقر در استان با نیروهای بومی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بر اساس قانون، استخدام نیروهای غیربومی در پروژه‌های نفت و گاز ایلام قابل قبول نیست و اولویت استخدام با نیروهای بومی است.

صاحب‌خبر -

«شکرالله شیرخانی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در راستای حل مشکلات کارگران مشغول در پروژه های نفتی استان جلسه ای با حضور هئیت مدیره  نفت و گاز غرب کشور هفته گذشته در استان برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: جذب هر گونه نیرو در شرکت باید برابر ضوابط و به دور از روابط باشد و بر اساس ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه اولویت با نیروهای بومی، متخصص و کارآمد است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان این که حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به بهانه‌های مختلف از کارگران غیربومی استفاده کرده است، هشدار داد به هیچ وجه استخدام نیروهای غیربومی در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی استان قابل قبول نیست و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

 

شیر خانی یادآور شد: طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل موضوع ماده (7) آیین‌نامه اجرایی تهیه طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگاه‌ها موضوع تبصره یک ماده 49 قانون کار (بخشنامه شماره 232/7 مورخ 26/7/1390 وزارت کار و امور اجتماعی) با هئیت مدیره شرکت نفت گاز غرب کشور مطرح شده که نیازمند مجوز از سوی وزیر نفت است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تصریح کرد: کارگران شرکت ایران افق در شهرستان دهلران  برابر قانون کار حقوق دریافت می کنند و از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل محروم هستند و باید شرکت این مهم را اجرایی کند و اگر تخلفی در بحث پرداختی ها  محرز باشد برابر قانون برخورد خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: هر کجا حقوق کارگران تضعیف شود، بدون شک اداره کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی به موضوع ورود خواهد کرد.

 

پایان پیام/684

نظر شما