شناسهٔ خبر: 4577295 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ در قيمت بليت‌ها تجديد نظر کنيد

تماشاگران در ديدار پرسپوليس مقابل النصر عربستان واقعاً سنگ تمام گذاشتند و خيلي خوب و به موقع سکوهاي ورزشگاه بزرگ آزادي را پرکردند. حضور 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادي رکورد خوبي براي فوتبال ما بود تا پس از مدت‌ها هواداران با فوتبال آشتي کنند

صاحب‌خبر -

سوژه روز: راهکارهايي براي پر شدن ورزشگاه‌ها به بهانه حضور صدرهزار نفر در بازي پرسپوليس- النصر

گروه گزارش
تماشاگران در ديدار پرسپوليس مقابل النصر عربستان واقعاً سنگ تمام گذاشتند و خيلي خوب و به موقع سکوهاي ورزشگاه بزرگ آزادي را پرکردند. حضور 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادي رکورد خوبي براي فوتبال ما بود تا پس از مدت‌ها هواداران با فوتبال آشتي کنند و سکوهاي سرد و يخ زده آزادي جاني دوباره به خود بگيرند و ميزبان 100 هزار جوان مشتاق و پر انرژي باشند. در سوژه امروزمان هم دليل اين استقبال خوب را جويا شديم که گزارش تهيه شده در اين خصوص پيش روي شما همراهان گرامي قرار دارد.

ثابت شد مردم قهر نيستند
ناصر ابراهيمي، پيشکسوت پرسپوليس
بازي پرسپوليس مقابل النصر را به طور کامل تماشا کردم و خيلي شگفت زده شدم از اينکه چطور پس از مدتها ورزشگاه مملو از جمعيت شد.
با اين نتايجي که پرسپوليس در ليگ مي‌گرفت فکر نمي‌کردم اين همه تماشاگر به ورزشگاه بيايند. دليل اصلي اين استقبال هم مجاني بودن تماشاي اين بازي بود. به هر حال خوشحالم که ثابت شد هنوز هم اين تيم طرفدار دارد و مردم با پرسپوليس قهر نکرده‌اند بلکه برخي فشارهاي اقتصادي باعث شده است مردم نتوانند هميشه بازي مورد نظرشان را دنبال کنند.
البته ما ايراني‌ها نشان داده‌ايم هميشه در مواقع بحراني و نياز اعلام وجود مي‌کنيم.
از طرف ديگر اين بازي هم چون با عربستان بود و اين روزها عربستاني‌ها با ما دچار تنش شده بودند، جوانان غيور کشورمان خودي نشان دادند و با تعصب بالا اعلام وجود کردند که همين مسئله باعث شد بازيکنان در زمين مسابقه نيز با تعصب بازي کنند. به هر حال اميدوارم همين روند ادامه داشته باشد و مربيان جديد تيم هم اختلاف نظرها را کنار بگذارند.

مسائل اقتصادي بر تعداد تماشاگران تاثير مستقيم دارد
ابراهيم تهامي، پيشکسوت فوتبال
شرايط اقتصادي چندان مطلوب نيست که بتوان ادعا کرد تماشاگري که معمولاً از قشر ضعيف جامعه شکل گرفته و مشتاق ديدن مسابقات فوتبال است براي خريد بليت تماشاي بازي‌ها با دشواري روبه‌رو نيست و هرگاه دوست داشته باشد مي‌تواند به ورزشگاه برود و شاهد بازي تيم محبوبش باشد.
از طرف ديگر قشر مرفه جامعه که مشکل مالي ندارد هم آنقدر تفريحات متنوعي در برنامه روزانه‌اش وجود دارد که کمتر وقت مي‌کند براي ديدن بازي‌ها به استاديوم بيايد. از طرف ديگر تعداد زياد تماشاگران در ديدار پرسپوليس و النصر هم به وضوح اين نکته را يادآوري کرد که اگر مشکل بهاي بليت وجود نداشته باشد تعداد کثيري از اين بازي‌ها استقبال مي‌کنند با اين حساب ديگر جاي هيچ شک و ترديدي وجود ندارد که مسئله اقتصادي و معيشت مردم در کاهش تعداد تماشاگران بازيهاي فوتبال تاثير زيادي دارد و اگر بتوانيم حداقل بهاي بليت مسابقات را تعديل کنيم مي‌توانيم اميدوار باشيم که تماشاگران بيشتري براي حضور در ورزشگاهها پا پيش بگذارند و تنور مسابقات داخلي و بين‌المللي مان را بيش از پيش گرم کنند.

اين يک راه حل هميشگي نيست
هاشمي، تهيه کننده برنامه فوتبال برتر
يک گروه از تماشاگران و طرفداران تيفوسي باشگاهها هستند که تقريباً نود درصد بازي‌هاي تيم مورد علاقه‌شان را از نزديک تماشا مي‌کنند و حساسيت زيادي براي حمايت از تيم محبوبشان دارند اما اين گروه حتي در ميان تماشاگران و هواداران پرسپوليس هم تعداد قليلي به حساب مي‌آيند که به زحمت به هزار نفر مي‌رسند. اين گروه که تکليفشان معلوم است و در هر شرايطي به ورزشگاه مي‌روند. اگر قرار است ساز و کاري فراهم شود تا از بازي‌ها استقبال گسترده‌اي شود بايد در اين مورد آسيب‌شناسي کرد البته که رايگان بودن بليت ورزشگاه در روز بازي پرسپوليس و النصر در حضور خيل عظيم تماشاگران نقش اصلي را ايفا کرد اما اين يک راه حل دائمي و هميشگي نيست و نمي‌توان توقع داشت هميشه مسئولين تيم‌ها با خريداري پيشاپيش بليت‌ها آنها را رايگان ميان هواداران عرضه کنند تا ورزشگاهها پر شود بلکه بايد اقداماتي را در دستور کار قرار داد تا تماشاگر با وجود بهاي بليت باز هم راغب باشد به ورزشگاه برود و بازي‌هاي تيم محبوش را از نزديک تماشا کند. البته بايد اين قيمت هم متعادل باشد.

در بهاي بليت‌ها بايد تجديد نظر شود
سردار آجورلو، مديرعامل اسبق پاس تهران
اتفاقاتي که در جريان ديدار پرسپوليس و النصر عربستان رخ داد و به خصوص خيل عظيم تماشاگراني که براي تماشاي اين ديدار به ورزشگاه آزادي رفته بودند را که نمي‌توان ناديده گرفت. اين اتفاق هم در شرايطي رخ داد که تماشاگران پرسپوليس در ديدارهاي قبلي‌اش به زور 10 هزار نفر مي‌شدند. حالا با اين تعريف‌ها خود شما پاسخ سئوالتان را گرفته‌ايد يعني قطعاً اگر تماشاگر چنداني از بازي‌هاي ليگ برتر و حتي ديدارهاي آسيايي استقبال نمي‌کند به خاطر مسائل مالي و يا حداقل يکي از دلايل اصلي آن موضوع اقتصادي اين قضيه است. يعني اگر ساز وکاري فراهم شود که بهاي بليت به قيمت از دست دادن هواداران تمام نشود و اگر تماشاگري قصد کرد براي ديدن بازيهاي ليگ به ورزشگاه برود آخرين دغدغه‌اش بهاي بليت ديدن بازي باشد آن وقت شاهد افزايش روزافزون تعداد تماشاگران خواهيم بود وگرنه اگر در اين مسئله تجديد نظر نکنيم و بهاي بليت بازي‌ها دوباره مهندسي نشود کماکان اين روال ادامه دارد و همچنان بازي‌هايي پرتماشاگر خواهند بود که صاحبان باشگاه‌ها بليت برگزاري مسابقه را از قبل پيش خريد کنند و رايگان در ميان هواداران تقسيم کنند.

نظر شما