شناسهٔ خبر: 45750779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

موافقت کمیسیون تلفیق بودجه با نرخ ارز 4200 تومانی در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400 گفت: در نشست امروز، با توجه به اصرار دولت، کمیسیون تلفیق بودجه با نرخ ارز 4200 در سال آینده موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

  رحیم زارع  سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400 کل کشور در نشست خبری امروز خود با تشریح مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بودجه در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاحی بودجه ، اظهار داشت: با توجه به اصرار دولت و درخواست مکرر درباره قیمت ارز برای کالاهای اساسی با نرخ ارز 4200 برای سال آینده موافقت شد.

وی افزود: البته کمیته ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای اقتصادی دولت تشکیل خواهد شد تا با نظارت این کمیته کالاهای اساسی با ارز ترجیحی به دست مردم برسد.

زارع در همین راستا ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1400 کمیته ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد و دارایی، صمت و کشاورزی بر نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی و دارو نظارت داشته و گزارش آن را به صورت مرتب به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه خواهد کرد تا ما در سال آینده شاهد توزیع کالا با این ارز باشیم تا از تورم و افزایش قیمت جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: براساس پیشنهاد دولت و تصویب این کمیسیون، سهم صندوق توسعه ملی تا سقف فروش یک میلیون بشکه نفت در روز، 20 درصد و در صورت فروش بیشتر از این میزان در روز، سهم صندوق 38 درصد خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: مبلغ مابه التفاوت 18 درصد و 20 درصد هم به عنوان بدهی و استقراض دولت از صندوق توسعه ملی برای آینده محسوب می شود.

زارع تاکید کرد: همچنین به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، منابع حاصل از مازاد فروش بیش از 1.5 میلیون بشکه نفت در روز برای طرح های تملک دارایی سرمایه و توسعه زیرساخت های آموزشی و دانشگاهی، حمل و نقل عمومی، تولید، دولت الکترونیک، سلامت، حفظ محیط زیست، آب و فاضلاب، بافت فرسوده، بازآفرینی شهری و تحقیقات بخش کشاورزی به ویژه در حوزه دانش بنیان هزینه خواهد شد.

 

نظر شما