شناسهٔ خبر: 45661480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احیای «تالاب عینک» از اولویت بازآفرینی شهری در رشت است

گروه استان‌ها- فرماندار رشت گفت: احیای تالاب عینک و نوسازی حرم خواهر امام رضا (ع) در اولویت بازآفرینی شهری رشت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی فتح ‌اللهی صبح امروز در جلسه بازآفرینی شهری در فرمانداری رشت اظهار داشت: یکی از بندهای بازآفرینی شهری این است که کلیه دستگاه‌ها در اجرای پروژه‌های بزرگ در تأمین زمین مورد نیز مشارکت داشته و همکاران اداره ثبت اسناد نیز در این حوزه نقش آفرین هستند.

 فرماندار رشت بیان کرد: تالاب عینک قطعاً بهترین فرصت برای استان گیلان بوده و یقیناً تغییرات بازآفرینی اثرات مثبتی را بر روی این پروژه ایجاد می‌کند و برنامه‌هایی که برای تالاب عینک مطرح است اگر اجرایی شود اثرات بسیار مثبتی را در شهرستان به دنبال دارد و می‌تواند از لحاظ توسعه گردشگری اقتصادی اثرات زیادی داشته باشد.

فتح ‌اللهی افزود: در تالاب عینک دستگاه‌های مختلفی از لحاظ زیست محیطی، لای روبی، استفاده از فضای پیرامونی و موضوعات مربوط به فاضلاب نقش دارند و در بحث استفاده از ساختمان‌های پیرامون تالاب قبلاً توافقاتی صورت گرفته است.

فرماندار رشت عنوان داشت: تقاضای ما این است که موضوعات متفاوت با دستگاه‌های مختلف به طور کامل مطرح شود و در این حوزه بودجه و اعتبارات نیز دیده شده و از این منظر مشکلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تک بعدی بودن احیاء تالاب عینک اثربخش نبوده و همه باید در این راستا کمک کنند همه دستگاه‌ها باید برای تسهیل در این امر کوشا باشند و از حالت جزیره‌ای عمل کردن خارج شویم.

فتح ‌اللهی بیان کرد: امروز در نشست فرمانداری این بحث به شکل کارشناسی شده مورد بررسی قرار گرفته و دقیقاً باید روند و فرآیند کار کارشناسی شود و در جایی که نیاز به تصمیمات مهمی دارد در نشست مدیران کل انعکاس می‌یابد.

وی با بیان اینکه باید احیاء تالاب عینک به طور ویژه بررسی شود گفت: نباید زمان را از دست بدهیم و در ابتدا باید لای روبی این تالاب صورت گیرد که اگر انجام نشود اجرای بقیه فرآیندها امکان پذیر نیست.

فتح‌‌ اللهی با بیان اینکه باید از ظرفیت اعتبارات موجود استفاده کرده و در کارگروه مربوط اعتبارات تعیین تکلیف می‌شوند افزود: در خصوص تعیین تکلیف مدرسه‌ای که در حوزه تالاب قرار دارد آقای رحمتی دستور فرموده و پیشنهادات ایشان نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: همچنین قطعه زمینی که در خیابان باقرالعلوم قرار دارد باید در همین هفته توسط منابع طبیعی و راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود تا سریعتر این پروژه در اختیار شهرداری قرار گیرد.

 فتح ‌اللهی تصریح کرد: حجم کار احیاء تالاب عینک بسیار بالا بوده و لذا اعتبارات شهرستان پاسخگوی آن نیست و باید اعتباراتی را از ردیف اعتبارات مالی با کمک نمایندگان از تهران تعریف کنیم.

 فرماندار رشت عنوان داشت: بحث نوسازی و توسعه حرم خواهر امام نیز در کارگروه مطرح بوده و شهرداری رشت، اداره‌کل اوقاف و راه و شهرسازی گیلان پیگیر این موضوع هستند.

 وی افزود: پروژه احیاء تالاب عینک و نوسازی حرم خواهر امام باید به عنوان اولویت کارگروه رسیدگی شده و تمام جزییات آن‌ها کارشناسی شود لذا نمایندگان تام‌الاختیار معرفی شوند تا نشست‌های بعدی با حضور آن‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/614/ ع

نظر شما