شناسهٔ خبر: 45585697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی فهرج در دهه فجر

به مناسبت ایام الله دهه فجرشبکه دامپزشکی شهرستان فهرج خدمات رایگانی را به روستاییان و دامداران ارائه کرده است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۴۷
کد خبر ۷۶۵۸۹۲۶
دانلود PDF

به مناسبت ایام الله دهه فجرشبکه دامپزشکی شهرستان فهرج خدمات رایگانی را به روستاییان و دامداران ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مهدی بماندشتی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، شبکه دامپزشکی فهرج اقدام به ارائه واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور به روستاییان، معاینه رایگان دام‌ها و ارائه آموزش‌های بهداشتی به دامداران برای تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از بیماری‌های دامی کرده است.

او افزود: استفاده از واکسن نیوکاسل مناسب از مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور است که به همین منظور عملیات واکسیناسیون طیور بومی با واکسن آشامیدنی زنده مقاوم به حرارت از ابتدای دهه مبارک فجر در روستا‌ها با همکاری دهیاران آغاز شده است.

بماندشتی گفت: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است و در زمان وقوع به علت سرعت بالای انتشاربیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی نمی‌توان درمان خاصی انجام داد و برای پیشگیری از این بیماری باید طیور واکسینه شوند.

او افزود: بسیاری از گونه‌های پرندگان وحشی و اهلی میزبان این بیماری هستند و در این میان مرغ‌ها آسیب پذیرترین و مستعدترین پرندگان در برابر این بیماری بوده و اردک و بوقلمون کمترین آسیب پذیری را در برابر بیماری نیوکاسل دارند.

رییس شبکه دامپزشکی فهرج بیان داشت: دامپزشکی از جمله ارگان‌هایی است که به دلیل وظایف ذاتی به سراغ محروم‌ترین اقشار جامعه می‌رود و خدمات خود را در دور افتاده‌ترین مناطق ارائه می‌دهد؛ و در پایان از روستاییان خواست در طول اجرای عملیات رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با گروه های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی

نظر شما