شناسهٔ خبر: 45492310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکصد پروژه ارتباطی در گیلان به بهره برداری رسید

رشت - ایرنا - ابیش از ۱۰۰ پروژه ارتباطی به ارزش یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر در استان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها افزود:بیش از ۷۰ پروژه از این طرح ها مربوط به بخش خصوصی است وبا اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال و ۳۰ پروژه دیگر نیز توسط بخش دولتی با اعتبار ۵۰۳ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

فرزاد توکلی تصریح کرد:  بخش قابل توجهی از پروژه های بخش دولتی مربوط به توسعه زیرساخت های شبکه دیتا در استان است و برخی نیز مربوط به توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه در روستاهای کمتر توسعه یافته است ضمن آنکه پروژه های بخش خصوصی به طور عمده مربوط به توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه در مناطق روستایی و کم برخوردار می باشد.

وی اظهار داشت:با بهره برداری از این پروژه ها ۶ سایت تلفن همراه به تکنولوژی های نسل ۳ و ۴ ارتقا یافت و ۶۸ سایت تلفن همراه جدید در استان راه اندازی شد و با راه اندازی این پروژه ها پوشش تلفن همراه در ۲۶ روستا افزایش یافت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا همسان سازی و ارائه سرویس و خدمات حوزه فناوری اطلاعات به صورت یکسان در تمام نقاط استان انجام شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا از سال گذشته و تسریع در  پوشش اینترنت روستاها اظهار داشت: قرار بود تا پایان شهریور سال آینده ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای پوشش اینترنتی شوند اما در حال حاضر این هدف تحقق یافته است.

به گفته توکلی؛ گیلان در شاخص توسعه ارتباطات رتبه هشتم و نهم کشور را دارد؛ ضمن آنکه در ضریب نفوذ تلفن همراه دارای رتبه اول تا دوم است.

در حال حاضر افزون بر  یک هزار و ۷۹۰ سایت مخابراتی نسل سوم و یک هزار و ۶۰۰ سایت نسل چهارم در گیلان فعال و بیش از چهار میلیون و ۷۹ هزار مشترک تلفن همراه نیز در استان وجود دارد. همچنین  بیش از ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار مشترک این استان از اینترنت سیار و ثابت استفاده  می کنند

نظر شما