شناسهٔ خبر: 45431543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رسانه سوئیسی اعلام کرد

بایدن از اعراب خلیج فارس فاصله می‌گیرد

بایدن از عربستان سعودی به عنوان کشور مطرود یاد کرده و اعلام نموده که این کشور باید برای نقض حقوق بشر مانند قتل جمال خاشقجی پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه بین الملل: بخشی از رویه معمول پس از روی کار آمدن دولتی جدید در آمریکا، تنظیم دوباره سیاست خارجی و بررسی صادرات بزرگ اسلحه است. با این حال، این واقعیت که جو بایدن دستور داده فعلا تمام صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی به حالت تعلیق درآید، قبل توجه می باشد.

او همچنین می خواهد بررسی کند که آیا امارات متحده عربی واقعا باید تمام تسلیحات وعده داده شده توسط دونالد ترامپ را دریافت کند یا خیر. این دو کشور سلطنتی حاشیه خلیج فارس از شرکای محبوب سیاست خارجی ترامپ بودند.

ترامپ در آخرین روز کار خود به امارات مجوز خرید هواپیماهای بدون سرنشین Reaper و مهمتر از همه ۵۰ هواپیمای جنگنده مدرن از نوع F-۳۵ داد. پیشتر این هواپیماها مختص متحدان ناتو و اسرائیل بود که برتری نظامی و فنی آنها در منطقه توسط آمریکا تضمین شده است.

ارزش این معامله ۲۳ میلیارد دلار است و ممکن است مورد موافقت دولت جدید آمریکا نیز باشد. وزیر امور خارجه جدید گفت دولت هنوز در حال بررسی تعهدات قانونی و لازم پیمان ابراهیم است که البته بایدن نیز از آن پشتیبانی می کند.

در مقابل، بایدن از عربستان سعودی به عنوان کشور مطرود یاد کرده و اعلام نموده که این کشور باید برای نقض حقوق بشر مانند قتل جمال خاشقجی پاسخ دهد. آمریکا همچنین می خواهد به پشتیبانی خود از کارزار نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن پایان دهد.

بلینکن همچنین اعلام کرد که طبقه بندی حوثی ها به عنوان یک سازمان تروریستی را از نو بررسی خواهد کرد، زیرا سازمان های کمک رسانی هشدار می دهند که این کار احتمالا یمن را با قحطی بیشتر روبرومی کند. بلینکن در حال حاضر معافیت هایی برای ارسال کالاهای بشردوستانه لحاظ کرده است.

نظر شما